tož si založil novej thread o tom samym?
jo, protože tam to mělo být jen o voltmetru a ampérmetru
aha, t sry, to už sem zapomněl :)
ale asi bych to viděl takle.. jestli ten výstup z rádia je opravdu linkový, tj tak 280mV - 775mV, tak to bude OK... Ještě bych doporučil dát mezi rádio a zesík externí potenciometr na řízení hlasitosti. LOGARITMICKY, 10k .. 25k, nejlepe tandemovy... (prece nebudes mit na stereo dva potaky zvlast :) )
tak hlasitost budu řídit rádiem
seš si jistý, že hlasitost se mění i na tom link outu?
myslím že jo, protože radio má 4kanály(2x front,2x rear) a výstup pro externí zesilovač a když se zapojí zesilovač tak se musí odpojit ty dva kanály rear
brzdi, brzdi....
OK pochopil sem že rádio je 4kanál. Tj jeho vnitřní zesilovač je také 4 kanálový. Je to tak?
Výstup pro externí zesilovač je stereo, nebo taky qadrofonní?
Je jasné, že když připojíš zesilovač externí, tak že musíš od toho autorádia odpojit ty 4 repráky. Navíc rádio je jen a pouze stereo, pokud má CDpřehrávač tak to je taky stereo, kazeta jakbysmet, tak ty 2x rear to je jen tahák peněz.. Jediný co by tam mohlo být je zpožďovací linka, aby to vytvořilo coby 3D zvuk...
vnitřní zesilovač je 4kánálový(dva kánaly na předek, dva kanály na zadek), výstup pro externí zesilovač je stereo, ale je u něj napsané rear out a v manualu od radia je napsané, že když zapojím zesilovač tak musím ty dva kanály co jsou na zadní reproduktory odpojit...........takže at to má externí zesilovač nebo ne, pořád to bude mít dohromady čtyřikanály
takže asi takhle: tenhle výstup autorádia NELZE použít. To je výstup akorát na zadní repráky, takže to bude hrát tak akorát zkreslený pasignál vytvořeným nějakým čínským coby zvukovým procesorem...
NA ten tvůj zesilvoač bys potřeboval FORNT výstup... Nemá ten zesík ještě někde výstup na FRONt, nebo třeba výstup na sluchátka??
tak to si nějak nerozumíme, to radio má výstup levý front,pravý front, levý rear,pravý rear....celkem čtyřikánnyly-4x50W ve skutečnosti 19W na kanál,všechno je to na isokonektoru.............a k tomu všemu má dvá since výstupy(stereo) pro externí zesilovač,ale když zapojím ty sinche k zesáku tak musím odpojt levý a pravý rear z isokonektoru aspon tak je to v manuálu
a u těch sinchu je napsané rear line out
rozumíme si velmi dobře. Odpojit REAR (ZADNI) repraky, a to "rear line out" znamena vystup pro ZADNI repraky, akorat tam das externi zesilovac... Talkze primarni signal ti stejne bude zesilovat radio
přesně tak
ale stejně chci mít dva zdroje signálu(radio a mp3), které se budou přepínat a pak půjdou do společného zesilovače
nejdřív bych ti radil z rádia nějak dostat signál pro FRONT - to je zřejmě to co potřebuješ. Přepínání dvou signálů je už hračka - třeb přepínač, dvojitý, dvoupolohový
paveltl, 15.9.2008 06:57:21
Ach jo tady radí někdo kdo tomu vůbec nerozumí.
Žádné rádio není kvadro, ani pseudokvadro, ale jen a jen čistý stereo. Čtyřkanálový zvuk se používá jen pro lepší rozložení zvuku v prostoru auta. Dva přední a dva zadní repráky hrají vždy to samé. Tap proč se tedy používají čtyři kanály když by stačili dva a dát je paralaleně? No proto že každý reprák hraje jinak hlasitě, každý je tady jinak umístěn v prostoru auta, atd... Když jedeš sám tak si nastavíš poměr předních a zadních repráků jak ti to vyhovuje, ale když někdo sedí vzadu tak ty zadní ubereš a necháš to hrát zas jinak,... toho vyzžití je hodně.
A proč se tedy z rádia vytahuje výstup Rear a ne Front? No protože oba hrají totéž a výkonný zesilovač využoješ spíš u zadních repráků, kam si dáš něco pořádnýho, než u předních který musí být malé aby se vešloi do dveří nebo přístrojovky.
Tyhle linkový výstupy bývají 1V, 2V, 4V..prostě jak výrobce chtěl. Takže nepotřebuješ žádný předzesilovač úrovně, stačí ti jenom potík na zeslabení té úrovně. Fader rádia nechej uprostřed a potíkem na zesíku si nastav správný poměr hlasitostí. Předzesíky se takových konců dávají hlavně proto že následují různí fitry, kterí předpokládám ty bastlit nebudeš.
Pak když měníš hlasitost na rádiu, tak se mění hlasitost i na linkovém výstupu. Přeci nebudeš stále přidávat hlasitost na rádiu a běhat dozadu abys upravil hlasitost i na zesíku -
to by bylo trapný.
Tak doufám že ti tohle pomůže.
paveltl, 15.9.2008 06:59:29
No moc pěkně sem to napsal, po ránu mi nějak špatně běhaj prsty a je tam spousta překlepů...
2 paveltl: Nehraj si na machra, a čti celou diskuzi, co jsem psal. Viz třeba tento příspěvek: 14.9.2008 13:08:19 - z něj je snad dost jasný, že vim, jak fungujou rear repro. Nepoužitelný sem řekl proto, že jsem si myslel, že chce zesilovat hlavně ten hlavní, původní signál bez "úpravy". To že se front a rear schodují, jsem opravdu nevěděl, to se omlouvám, dneská se dá čekat všechno. Například třeba komp, když si pustíte stereo Mp3ku, nastavíte výstup jako 4-0, tak zadní repro, opravdu nehraje to samé. I když mp3ka je jen pouze stereo. SIgnál pro rear e totiž všelijak upraven, třeba fázový posuv, zpoždění, a podobně...
>>Proč si třeba neporadil dřív ty?
paveltl, 16.9.2008 08:14:35
Jan16: Já nemachruju, je spousta věcí co nevím. Ale právě že jsem četl celou diskuzi a všechno cos napsal mě utvrdilo v tom žes to o čem píšeš nikdy neviděl.
Pleteš hifikomponenty s autorádiem (úrovně signálů, pozor i některé hifikomponenty mají výstupní signál záviský na volume, pokud je tam obsaženo - třeba CD přehrávače, kde bys volume nehledal), pojmy za dojmy (zrovna tebou zmiňovaný příspěvek 14.9.2008 13:08:19 REAR - nepleteš si to s Surround a podobnými vynálezy?),... A ano pokud nastavíš na kompu 4.0 pak opravdu zadní (efektové repráky) hrají něco jiného. To proto žes řekl že chceš zvuk s efektem a PC si ten efekt dopočítá. Pokud nastavíš Stereo budou nejspíš zticha.
Jenže autorádio je pouze Stereo (tedy 2.0 jestli chceš) a pro lepší rozložení zvuku v prostoru má třeba i 8 repráků v autě, nebo i více.
Všechno cos napsal byly doměnky, bohužel nepravdivý. Já je jen uvedl na pravou míru - můžeš si to co jsem napsal vyzkoušet a sám uvidíš. A tvoje reakce mluví za všechno, pak se nediv že vám nechce nikdo radit, když každýho hned urážíš. Hádat se s tebou nemá cenu, takže tohle je poslední rekace na tebe.
Nevim kdo si začal, ale je to jeno. Už sem snad jasně napsal, že sem fakt netušil, že u autorádia se rozlišuje front a rear, a už vůbec sem netušil, že obojí hraje to samý. to pak nechápu, na co to má 4 kanály, když 2 a 2 jsou stejně spojený. Je vidět že mezi hi-fi a rádiama do auta asi bude rozdíl. To sem si myslel již dřív, ale netušil jsem, že ty rádia jsou fakt takový šity..
OK, omlouvám se, nechci vyvolávat další hádky, jen by bylo možná lepší, kdybyste příště nezačínal frází typu "tady zase radí někdo kdo tomu vůbec nerozumí". Každý ví něco jiného, něčemu jinému rozumí, každý dělá chyby, ale nechápu, proč takováto slova.
paveltl, 17.9.2008 07:46:56
Jan16: OK ale jen jsem konsttoval fakt, to nebylo flame.
Význam 4 zesilovačů je ten že lze Fader řešit elektronicky v předzesilovači a hlavně to líp vypadá 4*50W než 2*20W.
Dříve se používali jen 2 zesilovače a Fader byl řešen výkonovým potenciometrem. Jenže tím se část výkonu protápí na potících. Navíc je výkonový potík dražší než další dva zesíky a hlavně dneska mají rádia jen tlačítka.
Fader (vyvážení předních Front a zadních Rear repráků)jen rozděluje Stereo signál na 4 zesilovače. Stačí to takhle pro pochopení?
Jan16, 17.9.2008 20:36:39
1) vim co je fader
2) stačí to pro vysvětlení :)