text ve fóru.

příspěvky od uživatele.
     Nelze vkládat nové příspěvky.    

s posuvníky / bez posuvníků
...
Nejnovější Předchozí 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 Další Nejstarší

PC-TV

Rada
, vloženo: 7.3.2006 15:13:23
« » 15006
Custe chlapi mám starý PC má to TV výstup šlo by nějakým způsobem převést do televize, která nemá scart má jenom anténí vstup?
Kafa, 7.3.2006 20:52:42
To vis ze by to slo :-) . Pokud si to nechces stavet sam, nejjednodussi je pouzit treba tento http://www.pselectronic.cz/ishop/detail.php?kat=5110-050&sess=ddee3d5475f8300fdb6ba86b 2f1d6f30 . Ma to vyhodu, ze je to pro antenu pruchozi. Navic uz dvakrat se mi povedlo neco takovyho vykuchat za stareho videa.
Rada, 8.3.2006 15:45:15
To bych potřeboval nevěděl bys z toho schéma?
Hill, 8.3.2006 21:11:34
tak ten TV výstup připoj do videa, to přepni na AV a na televizi nalaď kanál, na kterém vysílá to video.

Diskrétní součástka

Tom
, vloženo: 8.3.2006 19:04:12
« » 15076
Co si mám představit pod pojmem "diskrétní součástka"?
HaD, 8.3.2006 20:05:31
diskrétní součástka je odpor (pardon, rezistor), kondenzátor, dioda, tranzistor... prostě to, co se už víc nedá rozpitvat
integrovaný obvod je prostě opak, namontovaných hromada součástek na 1 čipu

Chladič

Tom
, vloženo: 8.3.2006 18:50:58
« » 15074
Mám postavenej zesilovač s TDA7294, který provozuju pouze do 50W, a chladič kterej má 2,3K/W. Bude na zadní straně zesilovače, nezakrytý. Stačí takový chladič nebo bude potřeba ho podpořit ventilátorem?
Zdena, 8.3.2006 19:57:19
Tak to jednoduše vyzkoušej... Když bude při dlouhodobém vybuzení topit, ofukuj... Hlavně ho pořádně (ten chladič) přidělej a dej tam teplovodivou pastu...

Obvod zapalovani pro auto nebo motocykl

ElFag
, vloženo: 18.12.2005 15:04:21
« » 9798
http://elweb.cz/c/clanky.php?clanek=14 Zapalovani je typicke zaludnostmi ktere jsou dusledkem spinani a rozpinani induktivni zateze. Vami zverejnene zapojeni je dle meho soudu spatne navrzeno a nedostatecne osetreno. Dle katalogovych udaju ma IRFBG30 Rdson=5ohm, odpor automobilove i motocyklove zapalovaci civky je vetsinou pod touto hodnotou, proud civkou tedy bude polovicni a energie jiskry ctvrtinova. Napeti na primaru zapalovaci civky pri rozepnuti je normalne kolem 100V(pri paralelnim kondenzatoru k primaru civky cca 0,25M), bez kondenzatoru pri norm. provozu jsou na tranzistoru impulsy 400 -700V, pri problemu na VN strane(velka mezera na jiskristi, spadly privod) jsou impulsy vetsi nez 1000V a prorazi i BU508 (Ucbo =1500V), paralelne k C-E tranzistoru je vhodne dat kondenzator tak 3n3 az 10n a varistor na cca 500V DC. Zapalovani vami zverejnene by za 1) zmensilo energii jiskry a za 2) bylo provozne nespolehlive. Pokud ho bude nekdo realizovat, bude zbytecne rozcarovan.
Na vase stranky jsem se dostal nahodou a povazuju je za dost dobre.
Hill, 18.12.2005 17:20:47
Na tom něco je - v ročence AR kolem roku 1980 vyšlo podobné zapojení s KF517 a KU605. Vyzkoušeno v několika verzích na 6V v Trabíkách i ve 12V pro Š1000MB-Š125. Na těch 12V musela být KU605 vybíraná na Ucer>250V při Rbe=100 ohmů. A pro menší napěťové namáhání v palubních sítích 12V stačil paralelně k přechodu C-E kondenzátor 22n/1kV. Do šestivolťáků žádný kondík potřeba nebyl.
Mimochodem - bipoláry podobných vlastností (jako ta KU605) se používají ve výkonových jednotkách zapalování jak Mitsubishi, tak Nippondenso...a zřejmě i řady evropských výrobců.

Ale polemizoval bych o tom, že Rdson FETu má tak výrazný vliv na energii jiskry: maximální proud bude sice omezený na polovinu zhruba dvojnásobným odporem (ohmický odpor cívky plus odpor Rdson), ale k jeho ustálení na této hodnotě dojde za poloviční dobu, takže se rozšíří pásmo konstantní energie jiskry do dvakrát vyšších otáček. Dalšího rozšíření rozsahu se dosáhne odstraněním zhášecí kapacity u přerušovače a zmenšením odtrhu i pod 0,1 mm (podle vůle vačky) - zvětší se úhel sepnutí a tedy prodlužuje doba vytváření magnetické energie v cívce.
Martin, 18.12.2005 17:58:40
nejspíš máte pravdu. abych se přiznal, tak tohle zapalování jsem dělal do kamarádový motorky, když mi bylo patnáct... tam to fungovalo vcelku spolehlivě, ale je fakt, že jinde jsem to nezkoušel.
ElFag, 18.12.2005 23:46:06
Ta KU605 tam pracovala na hranici moznosti a k prorazeni dochazelo dost casto. Navic se v tech zapojenich dost intenzivne hrala - byl to dusledek toho, ze ze saturace vypinala relativne pomalu takze na ni byly dost velky vypinaci ztraty a navic se nedestruktivne(po urcitou dobu )prorazela (chovala se jako zenerka na cca 200 -300V podle teploty), diky tomu se narust energie jiskry prakticky nekonal, jen se odstranilo opalovani kontaktu indukcni zatezi. BU508(a podobne)otvirany na kraj saturace a pro urychleni vypnuti zavirany pulsem cca -5V do baze se pri pokojove teplote nemusi davat na chladic a jiskra je intenzivnejsi. Bez ochran se ale pri enormni vzdalenosti na VN jiskristi destruktivne prorazi(pokud nejsou aplikovany ochrany), zkouseno na stole pri buzeni z generatoru, v praxi to samozrejme nemuze dlouhodobe nastat protoze motor se bez zapalovani zastavi. Ale pri vypadnuti VN kabelu z rozdelovace se 605 obcas prorazely. Pro soucasna zapalovani se pouziva bipolar darlington BU930 nebo 931 ,vetsinou ve spojeni se specialni civkou a v bezrozdelovacovem provedeni, nebudi se do saturace(rychlejsi vypinani a mensi ztraty)a chrani se zenerkama nebo varistorem. Kladivkove 12V civky z auta s rozdelovacem maji L= cca 3mH a R= cca 4ohm, motocyklova 12V ma 5mH a 5ohm (moto JAWA), pri beznych otackach syceni civky neklesa, pokles nastava nekde od 4000 ot, takze zkraceni casove konstanty za cenu podstatneho snizeni energie neberu, pri beznych otackach nema cenu ani zvetsovani uhlu sepnuti.V ere S-1000 az S-125 jsme zapalovani ruznych druhu udelali kolem 50 a tak je mam omereny i oosciloskopovany za vsech moznych podminek a dost jich pri zkouseni odeslo. Nerikam ze uvedene zapojeni nemuze fungovat ale rozhodne nebude mit optimalni vlastnosti ani spolehlivost.
sinclair, 19.12.2005 06:05:33
Nebyl problém s ohřevem KU605 v tom starém zapojení třeba zrovna v tom, že jej KF517 nedokázala do saturace otevřít? Některé kusy KU605 i KUY12 mají zatraceně mizerně malé proudové zesílení, i pod 10 při 5A.
Radek, 19.12.2005 07:29:01
To El Fag:
Čau, sem rád, že se snažíš pomáhat mladým elektronikům a své zkušenosti si nenecháváš jen pro staré známé z jawamanie...;-)
Radek 354
El Fag, 19.12.2005 07:51:00
Proud zapalovaci civkou je cca 3-4A, takze KF517 to vybudit staci - pokud jsou dobre zvoleny parametry ostatnich soucastek(odporu), v nekterych zapojenich pri pouziti tranzistoru na okrajich tolerancniho pole nedochazelo ani k te saturaci, ale i pri dosazeni saturace ta 605 hrala hodne, vysvetlovali jsme si to tema vypinacima ztratama a prorazenim.
Hill, 19.12.2005 08:23:54
tak nevím: když se mi zlomil první trabant, přendal jsem to zapalování do dalšího, jen jsem v emitoru obou KF517 zvětšil odpor z 10 na 18 ohmů (ten druhý byl už dvanáctivolťák) - dva okruhy v platové krabici, KUčka venku, bez chladičů, na blatníku před cívkami. Asi je chladil vzduch nasávaný ventilátorem. I když se na ty tranzistory dalo beztrestně sáhnout jen po zastavení motoru, neřekl bych, že se nějak výrazně hřály.
O roku 1983 do roku 1998 jsem s tímto zapalováním bez jediné poruchy najel 360 tisíc km (jak říkám přežilo dva trabanty tři motory a jednu generálku). Provozní podmínky: -31C (leden 1987) až +34C ve stínu kdykoli v létě, bez problému. Brácha to měl v Š 120 (stejná konstrukce, dva okruhy, aby v případě poruchy mohl přehodit na druhý) - mladý mu s tím dodnes jezdí, pokud vím, pořád na ten jeden.
Halt asi ostatní nevybírali ty KU605 na Ucer a KF517 na betu tak pečlivě.
Karlos, 19.12.2005 16:56:36
No a když se vrátíme k původnímu schématu, to víte, že existují i jiné FET tranzistory? Třeba s nižším (a to o dost) RDSon, vyšším průrazem.... Potřebují sice šetrnější zacházení než bipoláry, ale pak je v některých ohledech tvrdě převálcují.
Hlade, 19.12.2005 17:41:51
Nazdárak pánové. Zapalování je hezká věc ale co takhlle dobíjení? Nemá s tim někdo zkušenosti? (mam jawu 250/559)
ElFag, 19.12.2005 18:13:35
Hlade,sver se, popis co ti to dela. Problem dnes byva s celodennim svicenim, protoze regulacni rele ma sklonenou charakteristiku(ochrana pred pretizenim), regulator musis nastavit tak, aby daval pri vsech trvale zapnutych spotrebicich cca 7V pokud jezdis dlouhe trasy, nebo cca 7,2V (odvazlivci davaji az 7,5V) pokud jezdis popjizdky po meste, nastavuje se pri beznych provoznich otackach, pri maximalnich otackach bys nemel jit pres 7,5V.......Hille, to mas pravdu,prurazny napeti jsem sice na nich obcas meril, ale nikdy jsem je nevybiral, chtel jsem aby to fungovalo se soucastkama normalne koupenyma, nijak netridenyma. Jeden z navodu je napr zde http://www.jawamania.cz/modules/news/tr_zapalovani.htm ,staveji si to chasnici kteri jsou motorkari, zkusenosti s elektronikou 0, KU605 se tam dnes prorazi skoro kazdemu, rozhodne nedoporucuju.
Hlade, 19.12.2005 18:22:42
No už jednou mi to do půlky vyvařilo baterku a jednou jsem ve dvě ráno dojížděl potmě, docela zážitek :) Nastavoval jsem to vždycky za jízdy s multimetem přilepenym na náddrži.
zdenda, 19.12.2005 18:24:05
A kolik dneska stojí takové regulační relé u 250-ky? ctěl bych ji dát dohromady.
Hlade, 19.12.2005 18:38:38
O doufal jsem spíš v něco elektronickýho protože to relátko už mi docela leze krkem.
ElFag, 19.12.2005 18:40:18
Elektronicke stoji kolem 300Kc, zrucny elektronik ho udela do 100Kc
ElFag, 19.12.2005 18:42:10
Jo, kdyz ho nastavis aby spravne dobijelo se svetly, tak v momente kdyz svetla zapomenes rozsvitit nebo nejake praskne zacne baterka varit.
Hlade, 19.12.2005 18:51:01
Jo to je jasný. Ale tu baterku mi to vyvařilo v noci....
Myslim že bych to asi dyl dohromady ale zapojení nevymyslim. Nebylo by něco ověřenýho?
Láďa Fajrák, 19.12.2005 19:22:51
ElFag: zkouším do fichtla postavit bezkontaktní zapalovanání. Moje konstrukce: oscilátor s 555 (laditelná frekvence i střída), tranzistor KD3442 (v elnice mě ho dali místo 2N3055); 555tka má RESET pin připojenej na + přes 10k odpor a přes tranzistor fotobrány připojenej k zemi. Zatím jsem to zkoušel jen s trafem z televize (jiskry asi centimetr, tranzistor tak 40°C, spínání pomocí fotobrány funguje). Jakou tomu dáváš šanci ve skutečným provozu? - Plánuju předělat elektiku na baterku (všechny tři cívky) a valit z toho. Odběr při maximální jiskře asi 1,5A při 6V.
ElFag, 19.12.2005 23:23:51
Zdary, ja tam vidim jeden problem, vsechny zapalovaci systemy pracuji tak, ze v dobe mezi jiskrami naakumuluji energii(bud v mag poli indukcnosti nebo v el poli kondu) a v okamziku jiskry ji jen s malym zpozdenim premeni na VN. Tvuj system by s okamzikem impulsu od zavory zacal akumulovat(sepnuti tranzistoru) a teprve pri zavreni tranzistoru se vytvori VN, je otazka jaka je primarni indukcnost televizniho VN trafa a jakou energi v sobe na jeden puls naakumuluje, To ze dalsi pulsy pujdou pomerne rychle za prvnim muze funkci zlepsit, ale mozna taky ne. On je taky rozdil, jestli ti jiskra skace na 1cm, nebo jestli ti preskoci na 3mm a pak ji na 1cm natahnes. Odhaduju ze strednimu proudu 1,6A bude odpovidat vrcholovy proud tak 4A(pokud by to byl jeden trojuhelnik za druhym bylo by to 3,2, s mezerou na vybiti to budfe o neco vic), 4A je prakticky bezny vrcholovy proud zapalovaci civky a doba na plne nasyceni je kolem 5ms(+ 5ms rozepnuti, frekvence jisker je kolem 100Hz), to trafo bys budil asi frekvenci podstatne vyssi - ale z toho ti plyne ze aby proud narostl na stejnou velikost za mnohem kratsi dobu musi byt indukcnost mnohem mensi = mnohem mensi energie v jednom pulsu. Vyboj asi nebude naskakovat pravidelne a navic se bude opozdovat - pri ruznych otackach to znamena zmenu predstihu - ale bohuzel v nezadoucim smeru. Ale kdo se drzi konzervativnich tezi tak nic noveho nevymysli, proste to zkus. Pokud budes davat na fichtla baterku, nezapomen, ze musis pouzit nejakou regulaci napeti abys neprekrocil nejakych 7,2V, civky je dobre pouzit 3ks 15W svetelne, samostatne usmernit a pak spojit, pozor ty civky se snazi chovat jako zdroj proudu a ne jako zdroj napeti, od urcitych otacek vyse se civka snazi cpat do obvodu cca 2,5A.
El Fag, 20.12.2005 07:49:24
Elektronicke regulatory dobijeni jsou zde, i na dobirku www.pospisilmiroslav.cz .Pro nocni jezdeni doporucuju spis system VAPE - alternator + regulator na 12 nebo 6V az 140W, nezavisle CDI zapalovani, provoz mozny i bez AKU. Vice na www.vape.cz , cena je ale kolem 4000Kc
El Fag, 20.12.2005 08:02:02
To rele tam je trosku schovany, presne je zde http://www.pospisilmiroslav.cz/index.php?item=10010&jazyk=1&polozka=148
Hlade, 20.12.2005 08:57:19
El Fag: Díky za mejl. Nechápu jedíný. U tý verze s proudovým omezením je 3* 2W odpor tj 6W taktže pokud nechci ty odpory přehřejvat tak tím může protýct max 1A. To je dost málo. (jestli jsem to ovšem dobře pochopil)
El Fag, 20.12.2005 17:59:30
Mam dojem ze tam byly paralelne 3 odpory j1/2W, jednimodporem tedy muze tect proud asi 4,5A, tremi skoro 15A.
Hlade, 20.12.2005 21:13:17
No počkej! P/U=I tj 2/6=0.33 dohromady teda 0.99A přez všechny odpory!
zdenda, 20.12.2005 21:27:49
Na rezistoru 0,1 ohmů nemůže být 6Voltů, to by jím tekl proud 60 Ampér. :-))))))

Blíže pravdě je El Fag P=R*I*I a tedy I=(p/R)^0,5=(2/0.1)^0,5=4,47A

Bude to ale méně, každý rezistor má ještě udávaný maximální prod daný jeho konstrukcí.
Hlade, 20.12.2005 21:42:18
UUááá Omlovám se......kecám kraviny!! Už mi to taky došlo...
martin, 7.3.2006 19:58:43
hledam schema na prepojeni rele z dynama pod sedlo s tremi vyvody.
martin, 7.3.2006 19:59:39
hledam schema na prepojeni rele z dynama pod sedlo s tremi vyvody.
Vasi, 7.3.2006 20:51:38
Zajimave tema. Taky mam v planu predelat fechtla na elektronicke zapalovani s automatickym rizenim predstihu a k tomu nejakej regulator. Ne ze bych to nejak vyzadoval, ale jen tak si pohrat a vyzkouset si to ze slunneho dne :)
Zapalovani uz pomalu navrhuju, mam radsi bipolary, ale jak sem to tak projizdel osciloskopem, tak se MOSFETY chovali lepe, strmejs vypinaly....
ElFag, 7.3.2006 22:57:20
Martine, mas to v mailu
El Fag, 8.3.2006 07:59:53
VASI, k tomu aby bipolar dobre a rychle vypinal nesmi byt v hluboke saturaci nebo ho musis zavirat zapornym napetim aby se rychle odvedl naboj z baze.
Damos, 8.3.2006 12:31:54
No ja som si doma urobil zapalovanie s AT90s2313 ako srdce a konec som obslahol z jedneho amara (tusim nejake BUcka). Mam to v eagli, keby niekto chcel inspiraciu. Vyzaduje obojstranu DPS a s prekovenymi otvormi. Povodne mal aj komunikaciu po seriovej linke koli digeitalnemu otackomeru a pod... Ma ale jednu vadu-nefunguje korektne. Pri zapaleni iskry mi za urcitych podmienok resetne CPU. Postavil som jediny exemplar.
PeterB, 8.3.2006 12:47:57
Damos, to resetovanie bude najskor sposobene rusenim v napajani,atmely (aspon starsie) boli na to dost citlive.
Damos, 8.3.2006 13:12:14
Napajam to cez stabilizator, vsade mam nasypane obojsmerne transily a zablokovane kondami. Na oscile som tiez videl velke prd a analyzator doma nemam.:-/
Damos, 8.3.2006 13:13:04
Ako sa zbavim tej skurvenej zltej farby pisma. To sa neda citat!
Damos, 8.3.2006 13:20:04
Ja tam mam prepinac na reset signalu budto z konektora ISP, na reset cez kondenzator a odpor pri zapnuti. Nemam tam watchdog. Pokial som resetom pripojeny na kondik a odpor tak sa to resetne, a pokial mam reset zaveseny na konektor ISP(cize v prevadzke je to de facto vo vzduchu, no mozno je tam jeden odpor)tak to funguje. ale na tom blaznivom kondiku oscilom nic nechytim. Tak som to nechal lezat ladom a venujem sa inym sportom.:-|
Vasi, 8.3.2006 15:15:47
to El Fag: Jo asi mas pravdu, moc sem ho saturoval.

Menenie smeru motorceka udrenim basu

, vloženo: 26.2.2006 16:22:38
« » 14282
Hallo Hallo! Chcel by som sa opitat či naahodov niekdo nemá schemu vecičky Ktorá by menila smer otačania motorčeka analogóvím signálom z veže. Už dlhší čas to zháňam! Ja som totiž menší fanatik do svetelnych efektov. Ak niekdo také niečo má tak napište na e-mail jurajbalog@post.sk DIK8-)
Lukyn, 26.2.2006 17:27:01
Šonteri, 8.3.2006 14:28:20
Hmmmm! DIK! ale jaksik som tam nic take nenasiel! Takze hladam dalej.!.!.!.!.

DVD-monitor

, vloženo: 8.3.2006 13:15:10
« » 15054
Vsetci tu riesite PC>televizor, ale ja potrebujem DVD>PC monitor. Nema niekto niekde schemu? Nechce sa mi vymyslat casovanie k tomu, lebo asi bude potrebne.
Dikes.

zdroj ATX

Tom
, vloženo: 7.3.2006 15:35:34
« » 15008
ktere draty na ATX konektoru se musej spojit, aby se ten zdroj rozbehnul, kdyz neni k nicemu pripojenej (jenom do site :-) )
Petr >Corp<, 7.3.2006 16:10:51
Zelenej(PS ON) uzemnit,měl by to bej pin 14, to je 4tej z leva ve spodní řadě,když se díváš do konektoru a ten výstup je dolů(spojíš ho s černým)
Radek, 8.3.2006 08:25:42
Některé zdroje naprázdno spolehlivě neběží. Je dobré větve +5 a +12 zatížit alespoň nějakou žárovkou.
Tom, 8.3.2006 09:57:38
ok dik

TW 140 Studio

, vloženo: 7.3.2006 21:57:04
« » 15036
Nemáte někdo dokumentaci nebo alespoň schéma k TW 140 Studio? Dík

Zesilovač

Cífi
, vloženo: 6.3.2006 13:00:47
« » 14886
Nazdárek lidičky, potřebuju RYCHLE helpnout, schánim levnej zesík a nevim jestli můžu použít místo kytarovýho autozesilovač. Jakej je v tom rozdíl co se týče hudební stánky???Rychle, dík moc za každou odpověď!!!
Pasul, 6.3.2006 13:09:50
Rychle:Můžeš.Ale zase budeš řešit zdroj!!!Takže se na to vyser a kup hotovej....Zvukově se to lišit určitě může.Ale v těhle hnojích do pár tisíc to vůbec neřeš...
Cífi, 6.3.2006 13:43:26
Já se rozhoduju mezi:
a) autozesilovačem za 1800,-(2x 400W,1x 800W v můstku - ten výkon je maximální) na kterej bych dal na každej kanál 2x(paralelně)3-pásmový reprobox 300 W 10" 8 Ohm

b) kytarovej zesík od chlápka, kterej ty zesíky staví a prodává za 3000,- (1x100W, 4 Ohm), k tomu zase ty reproboxy, akorád že jen dva a zase paralelně

c) Ten samej zesík akorád, že 8 Ohm a k tomu jeden tamten reprobox
A teď babo raď! Co by si vybral ty a proč?:-O
StandaT, 6.3.2006 13:58:46
každopádně ten kytarovej do 4 ohm...bez debat
Tom, 6.3.2006 14:08:23
pokud das autozesilovac nebo jakejkoli jinej, bude ti to prenaset uplne vsechny frekvence a nebude se to dat poslouchat, bude to v tom obrovsky chrcet atd... kup kombo a neres to - to totiz pracuje s daleko mensim frekvencnim rozsahem, nebo jak se tomu rika - ver me, s normalnim zesikem je to nahovno
sinclair, 6.3.2006 14:25:26
I kdybys dokázal vyřešit napájení toho autozesu, tak ho stejně po několika minutách odstřelíš. Ke kytaře patří kytarový zesilovač a kytarový box.
Cífi, 6.3.2006 14:25:43
Hele Tome tim kombem si myslel jako ten kytarovej zesík, a nebo abych se vysral na to všechno a koupil si za ty prachy normální kombo???
Tom, 6.3.2006 14:52:28
jj presne - KUP KOMBO - se koukni na net - dneska uz je to celkem zadara - ted sem tady koukal a zkousel novyho behringera V 108 - stoji 1950KC a tech 15W ktery to ma, tak to kdyz das na max tak se z toho po... jak to rve - takze za ty prachy....neni co resit
Cífi, 6.3.2006 15:20:57
Tak dik za radu, já mam momentálně Behringra GM 108 - 15W a když ho dam na max tak se mi chce smát. Dyť to furt akorád drnčí a výsledek je hovno. Nevim kde si to testoval, ale ja to doma testuju uz asi rok a pul a moc z toho ndšenej nejsem. Já jsem sice hovno znalec a hovno muzikant, ale když si šoupnu samotnou kytaru(taky Behringer) do Hifi věže, tak mi z toho vileze krásnej čistej tón narozdíl od toho chrastítka, který zkresluje už když tam mam nastavenou akustickou kytaru. A proto si chci koupit ňákej zesík a repráky a až zase našetřim tak i ňákej solidní multiefekt.
Jinak zatim sem spíš teda nakloňěnej tý variantě b) akorád mam strach aby ten zesík nebyl ňákej zmetek, když je doma stavěnej!? Co ty myslíš? Na co bych si měl dát pozor? Je ta "kvalita" vůbec ňák poznat tak na první "pohled"? (Třeba šumění když je to ztlumený, nebo tak něco.) Dík :-/
Tom, 6.3.2006 15:32:09
teda ja mam presne opacnou zkusenost - zesileni pres zvukovku v kompu a nasledne pres vez bylo hrozny - snad jenom na nezkreslenej zvuk je to dobry - je pravda ze to GM 108 aby ti hralo nezkreslene ma hovno vykon, ale ja pouzivam jenom zkresleni + multiefekt, takze sem zpokojenej. no a jestli mas jenom humbuckery, tak cistej zvuk mit stejne nikdy nebudes - chce to kvalitni singly - ale porad sem naklonenej variante KOMBO, je to presne k tomu urceny a jaks taks "vychytany"
Tom, 6.3.2006 15:32:42
zalezi na tom, jestli chces ozvucovat mistnost 3x3 metry nebo strahov :-)
Cífi, 6.3.2006 15:50:40
Já to přez zvukovku v kompu nepřipojoval, já sem to píchnul rovnou do věže-oproti kombu lahůdka,jenom kdyby k tomu byl nákej efekt. Mimochodem já taky hraju jenom se zkreslením, já chtěl jen říct že když to takhle kazí už bez zkreslení, tak co teprv když tam zapnu nákej efekt.
Co se týče toho Strahova, tak tam hrát určitě někdy nebudu, ale na ňákou venkovskou zábavu by muselo být aspoň 50W kombo aby to hrálo(si myslim) a takový kombo by mi přišlo zase podstatně dráž. Sice zatim to nepotřebuju ale rád bych byl trochu zabezpečenej do bodoucna a taky mam rád když sou naký rezervi a nemusim to honit na plný gule.
PS: Co máš za mulťák.
Už budu muset končit takže se kdyžtak ozvu až zejtra. Dík moc, Pic
Tom, 6.3.2006 15:54:55
kdyz k tomu pripojis efekt, tak je to ok - ja mam DIGITECH RP80 a sem maximalne zpokojenej - je toho tam tolik ze to nikdy nevyuzijes!!
Cífi, 6.3.2006 16:01:04
Tak teď si mi vložil dalšího brouka do hlavy, pěkně děkuju.
Na mulťáky bych měl taky spoustu otázek, ale to je zas na někdy jindy.
Ještě o tom podumam ale jinak každopádně zatim DÍK, a mej se.:-/
Petr >Corp<, 6.3.2006 17:08:51
1)Behringer není kytara,minimálně s tím so tam cpou za snímače. 2) 15W je do obýváku 3)Kdo říká že z HB nedostane čistej zvuk tak asi žádnej pořádnej neslyšel 4)To co stačí na zábavu se řídí bubeníkem (jednou možná poznáš) někomu stačí 15W, nekomu je málo kilo. 5)Multiefekty mají cenu okolo 8K a víc, tam to možná začíná, všechny ty sračky za 3000 a pod jsou pro blbce co neuměj hrát,protože ty sračky akorát pěkně všechno zakrejvaj. 6)Pokud máš možnost kytarovýho zesu za 3000,tak to vem,protože za ty prachy nic neseženeš a třeba to bude hrát. 7) Pro Toma: zkus si někdy v obchodě zahrát na fendra se SD HB u kobylky, nebo Ibanez s HB DiMIb a pam vykládej něco o zvuku 8)Až jednou (cifi) budeš hrát na pořádný kytaře a přes lampovej zesák bez všech multi sraček,pěkně na elektronkový zkreslení tak se rovnou oběsíš na šňůře.? ?
Petr >Corp<, 6.3.2006 17:18:27
Tom: zesilovač přenese to,co do něho pustíš,resp. záleží co zahrajou repráky (bavíme se o zvuku kytary). Jestli si někdy viděl kombo zevnitř, tak je to "normální zesilovač" akorát to krmí kytarovej reprák,kterej je na střední pásmo, na takový co zahraje kytara, spíš vyleze ze snímačů. "S normálním zesíkem je to na hovno":-D :-D :-D
Jerry, 6.3.2006 17:35:12
Asi tady budu za úplnýho blbce, ale nedá mi to. ;-)
Všichni tu píšete o kytarovým zesu a mě by zajímalo, jakej je rozdíl mezi obyčejnym zesem (třeba s TDA7294 který mám doma) a kytarovym zesem.
Díky
Sendy, 6.3.2006 18:30:10
Jestli chceš levné kytarové kombo, kup si ze druhé ruky třeba Solton Chorus 50, cena okolo 4000-6000,- dle stavu, 50W, poctivý kytarový repro... jestli chceš něco rychle, tak uděláš nejlík, když ty prachy na zes spálíš v popelníku. Jakákoliv koupě zesu od borce, co staví něco za 3,-KKč nebo nějakého autozesu napáchá víc škody, než ty prachy vyhodit z okna.
Hanys, 6.3.2006 19:13:46
Tak sakra spálit nebo vyhodit z okna? Ale rychle!!! :-D
Petr >Corp<, 6.3.2006 19:49:15
Jerry, nebudeš za blbce, i některý značkový komba středního výkonu mají sprostě integráč.Cena se vyšponuje jako daň za značku.Jako kytarový zesilovač se označují ty co mají upravený korekčák na nástroj kterej použiváš, stejně tak je i basovej zesilvač. Sendy, moc s tebou nesouhlasím, když si namotám trafo, udělám korekčák a bednu, konec koupímu u aldaxu,tak z těch 3K něco do kapsy mám 100W/4R není žádnej zázrak. Když k tomu zesu přidá repro za 2K , k tomu krát 2,61 za značku, tak se dostane na úroveň komerečních "zmetků" komb. Nakonec bazar je dobrá volba,spousta nářadí se povaluje za dobrej peníz.Ale stavbu bych nezatracoval. Celolampová hlava od Marshalla stojí cca 30k a mě ji udělal kamoš za 10K. Hraje stejně, vypadá stejně,je s novejch součástek(např.flašky)a ještě ji mám trochu upravenou. Kdepak je těch 20K? rozdílu? Nakonec když do originálního komba(třeba 50W) místo konce vrazim TDA729x tak to ani nikdo nepozná.8-)
Sendy, 6.3.2006 21:01:08
No, ten rozdíl je třeba v tom, že až tě ta samorobo hlava bací a nepustí, tví potomci ostrouhají, zatímco by mohli vysoudit slušnou rentu od soudruha Marshalla. :-)
Stavět se dá, když to nekdo UMÍ, trafo se dá navinout, ale spočítej si ten čas atd. Žijeem v době, kdy se dají sehnat spousty slušných aparatur za pár peněz.
Ad kopie Marshalla - kdysi jsem je taky vyráběl a prodejka byla věř nevěř kolem 6000-7000Kč za klon JCM800. Dnesja se to pod 11000 nedá, a to v případě dost jiného vzhledu.
Tom, 7.3.2006 08:54:38
To Petr: Az budu hrat jako Slash nebo Hendrix, pak si koupim kombo za 100 litru a efekt za 20 litru, ale pro zacatecnika jako sem ja ty sracky za 3 litry uplne stacej. Stejne tak jako tranzistorovy kombo, protoze 999 lidi z 1000 stejne nepozna rozdil mezi tim jestli sou tam tranzistory nebo lampy. Rek sem jen svuj nazor-i kdyz blbe-sem rad zes to tu s tim zesilovacem vyjasnil :-)
Tom, 7.3.2006 09:05:32
mimochodem na co hrajes ty, jstli to teda neni tajny??
Petr >Corp<, 7.3.2006 11:24:02
Rozdíl mezi lampou a tranzistorem poznáš i ty, neboj, jen co ho uslyšíš. Sendy: 6-7K věřím, to se dá./dalo. Máš pravdu, dneska by to bylo tak 12K určitě.Ale pokud to někdo staví tak ho to musí bavit,a výdělek je druhořadej- to k tomu času.S tím bacením:-/ no to je asi jediná výhoda originálu:-D ale docela nepravděpodobná,a v případě že hraje rozdíl 20K je to přijatelné riziko:-) Jinak já mám JMC 800,dvoukanál,nevim jak na tom byly originály,protože jsem se dostal v originále až k 900 a pod. mám v tom smyčku a jump.Tenkrát jsem měl upravenýho strata,tak jsem ten zes neměl na přepínač,prostě byl hlavní zkreslenej kanál a čistej jsem dostal pouhým přehozením snímačů. Když jsem ho dal pryč a zůstal mi starej Ibanez SX (ten měl ještě 22 pražců:-D )tak se to dalo jednoduchým stlumením poťáku. skreslení na hlavě nebylo úplně vybuzený,a ve smyčce číhal TuOvDr, kterym jsem to vytahoval. Stála mě rovných 10K(asi 4roky z5) a vzhled,jestli chceš tak ti pošlu malej obrázek:-) když postavíš vedle toho 900ku v originále, tak to z blízka poznáš,no vyhrál bych si líp, ale z větší dálky8-) Ještě pro Toma: jak jsem uvedl, JCM 800 Lead,Box 1936(2x12)marsh. origo, celestion. Kytary už jsem porozdával(fender strat, Ib sx) a zbyla mi tu kopie strata Cort, ve který byl u kobylky Seymour Duncan SH6,což tu kopii posouval blíž ke kvalitnímu náčiní.To že jsi začátečník nevadí,ale nekrm nikomu takový nesmysly o zesilovačích a snímačích.Co se týče těch Hobby multi chemie, tak jsem tu měl Zooma 505ku a ještě mám Zooma 1010, teda jen jeko ladičku.Hromadu vlastních komb.To kombíčko za 2k jsem si udělal za 500,- s TDA 2030, trafa z tv tesla, TVM ARN 226, co se tu válel, a jěště kobercovej potah,včetně zkreslení.A je to rozhodně lepší.
Petr >Corp<, 7.3.2006 11:24:24
A jestli chceš argumentovat penězma, tak to nezkoušej, protože kdo to potřebuje a chce, tak to má. Stačí místo vysedávání po hospodách házet o prázdninách lopatou do míchačky.A nehraj proto aby si byl jako Hendrix,hraj proto abys byl sám dobrej.(Věčina s těch dobrejch hraje na lampový hlavy,hodně Marshall, nebo Mesa, a bez mulťáků, dokonce někdy i bez krabiček8-) )
Petr >Corp<, 7.3.2006 11:34:36
Sendy: Když si je stavěl,dělal jsi je s nápisama,origo knoflíkama, rohama? Docela by se mi do budoucna hodil nějakej kontakt na místo, odkud by se dali tyhle věci sehnat.
Tom, 7.3.2006 11:49:27
vsak ja hraju jedine proto, ze me to bavi, hraju si sam pro sebe a mam z toho radost. jinak u tech snimacu sem to myslel tak, ze HB sou lepsi na zkreslenej zvuk a singly na nezkreslenej - sem se blbe vyjadril
Petr >Corp<, 7.3.2006 12:52:08
Abys neřek že po tobě jenom vrčim, ono to tak přesně není, dělají se i HB ke kobylce přímo na čistej zvuk.Jde spíš o kvalitu, výrobce a cenu snímače. Ta určuje zabarvení apod. Z cívek za tři kila budeš mít ostrej zkreslenej a plechovou čistou. koukni třeba sem http://www.seymourduncan.com/products/humbuckersdescr.shtml#Jazz153Model 8-) nebo sem: http://www.a-znastroje.cz/?node=146&firmaselect=186 Třeba u Stratů se používají i singly u kobyly a jakej je z toho zvuk:-) Naopak třeba Ib tam má/měl IbV7 tušim a taky s toho je pěkná čistá,tady je jedna podle mě z nejlepších kytar té řady,aspoň se na ní dělalo hodně testů http://www.a-znastroje.cz/?akce=show&id=1383&node=&komise=&find=ibanez%20r g tam jsou Ib snímače. Teď začaly dělat snímače Ibanez/Di Marzio a tady je ta samá kytara, akorát s označením Prestige,a jejich novejma snímačema http://www.ibanez.co.jp/world/country/frame_czech.html hledej RG perstige 2550E. Takže tvrzení HB versus S je mylné, páč u snímačú v kvalitě 1a to moc neplatí8-)
Tom, 7.3.2006 13:25:52
no vidis, tak to sem netusil :-) ale obecne Seymour Duncan nebo Dimarzio patrej k tem nejlepsim ne? teda co sem slysel
Petr >Corp<, 7.3.2006 16:15:57
Dá se říct že jo, ještě bych dodal Kent Armstrong,kytarový si kamoš nemůže vynachválit:-) a určitě si dám kenty do basy8-)
Sendy, 7.3.2006 18:29:30
Co takhle sáhnout po něčem ještě lepším, třeba Bartolini, Kinman, Lindy Fralin apod. ?
Petr >Corp<, 7.3.2006 18:53:05
no pár basáků co znám je používá a prej dobrý a mě se zdají bejt dobrý.Přece jen mám basu jen tak na hraní.To co jsi vyjmenoval není moc běžný co,slyším prvně:-( to bude nějahá Hi special co:-) co ty doplňky k maršikům, jak si ot dělal?

9WN 676 31,1

, vloženo: 7.3.2006 18:52:25
« » 15025
prosim neviete niekdo zapojenia tich vinuti na 9WN 676 31,1
je to trafo z elektronkoveho radia pred reproduktorom ale neviem zapojenie?? alebo nejaku stranku kde bi som to nasiel??
dakujem
Nejnovější Předchozí 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 Další Nejstarší
TOPlist
  V databázi je 78941 příspěvků (11686 otázek, 67255 odpovědí)




...

předchozí příspěvek / další stránka: « »
(c) Martin Olejár, 1999 ÷ 2024 :: www.elweb.cz :: kontakt