El Fag, 11.1.2006 14:56:04
Doporucuju ti www.jawamania.info
Mildaa, 11.1.2006 16:43:57
Coz takhle udelat ele na fikovi s baterkou 6V se Zenerkou, usmernovacim mustkem. Osvetleni resit vysoce svitivejma diodama a pak zbyde trochu na blinkry rizene 555kou a brzdove diodove svetlo. Navic udelat kondenzatorovo tyristorove zapalovani s tim ze misto elemag snimace se pouzije infra fotodioda? Mejte se vsicki pekne a Fichtlu zdar!;o) PS-ElFagu ty uz jsi nekdy neco takoveho zkousel?
El Fag, 11.1.2006 17:05:18
Zalezi na tom, jakyho mas fichtla, presneji jaky maas na nem magneto.Na magneto je dobre osadit 3 15W osvetlovaci civky a jeste lepsi je previnout na 12V. Tim budes mit k dispozici 45W. Kazdou civku samostatne usmernit a usmernena napeti spojit dohromady. Za usmernovace dat paralelni regulator napeti dimenzovany aspon na tech 45W ztratoveho vykonu ktery nedovoli prekrocit 7,1 nebo 14,2 V.Pak akumulator 6V nebo 12V - lepsi je 12V - mas pak vetsi vyber zarovek atd. Zapalovani bych udelal tranzistorove ovladane optozavorou - optozavora neni uplne OK ale je snadno sehnatelna .Zapalovani bere max 10W a tak ti zbyde 25W na halogenku dopredu, 5W na koncove a 5W rezerva na dobijeni. Blinkry a brzdove se pouzivaji kratkodobe a spotrebu musi pokryt akumulator.Dalsi moznost je jednu civku previnout aby davala nejakych 350V po usmerneni a udelat CDI zapalovani. Zkousel jsem vsechno popisovane.
Doprdele
)))Ale rychlejc to nepojede a líp brzdit to taky nebude
))
No panejo ElFag ty jsi delnik!
Dik za info! Na tech strankach jawamanie jsem nasel i tyristorove zapalovani ponekud starsiho vydani ale vypada to verohodne.... No magneto mam takove, ze kazda civka zvlast zapojena(typ 20) 6V 5+15W a 9V, ale to by stacilo vymenit tu 9V za dalsi svetelnou pak spojit paralelne(?), pak to zapalovani s optozavorou. dozadu svetla a blinkry z diod popr. paradiod (kolik asi ma svitivost cd sufitka 6V5W a 10W?) Nemel by jsi nejake schematko?
sinclair> to sice ne, ale vecer to sviti jak za dusicek a to zapalovani neni az tak super... tak me napada ze jsem vlastne chtel puvodne resit takove zapalovani co by podle otacek menilo predstih jiskry, to by asi chtelo nejake IO s programkem, co?
Radek, 11.1.2006 17:54:41
Ano i o tom je na jawamania napsáno v souvislosti s nějakým článkem v PE - pro naše dvoudobé motory to prý nepřinese žádná extrémní pozitiva - tedy je to hodně práce pro málo užitku
Hlade, 11.1.2006 18:08:29
El Fag> To je moc zajímavej nápad. Muj fichtl by třeba i svítil. Číst to pře dvouma rokama tak o tom vážně uvažuju. Ale to bych zase přišel o ty chvíle slepoty na noční silnici kdy se snažíš popaměti trefit mezi to auto co tě oslňuje a tušenej pangejt..... velice adrenalinová záležitost
ElFag, 11.1.2006 19:18:12
Predne si musis ujasnit, ze to magneto je delany jako zdroj proudu, ne jako zdroj napeti. Proud(a vykon) ktery kazda civka dava je umerny velikosti zelezneho jadra civky, civka zadniho osvetleni zasahuje sotva pres pul plochy polovych nastavcu magnetu a dava jen 0,8A. Proto je dobry sehnat 3 ty nejvetsi civky jaky na magnetu jsou - to jsou ty 15W. Civky nejsou proti magnetum ve stejne pozici, kazda dava proud s jinou fazi, zapojit je paralelne vede k vyrovnavacim proudum a zbytecnym ztratam. Kazdou civku samostatne usmernit mustkem a mustky na stejnosmerne stranwe spojit paralelne.Ta 15W civka se snazi tlacit ven ze sebe cca 2,5A AC (vem si stridavy A-metr a vyvod svetelne civky pres nej zkratuj na kostru, od nejakych 2000 rpm z ni jde cca 2,5A AC nezavisle na otackach), napeti naprazdno je na ni cca 5 az 20V podle otacek a stavu magnetu a vzdalenosti civky od rotoru. Chces-li k tomu pripojit baterku, musis tam dat regulator, ktery nedovoli aby v siti bylo vic nez cca 7,1 V(jinak baterka zacne plynovat-ubyva elektrolyt).
ElFag, 11.1.2006 19:18:36
Napraskat si tam LEDky dokazes ne? Uvedom si ale jednu vec, LED maji dost maly vyzarovaci uhel a tak jako pouzitelne je vidim v koncovem a brzdovem svetle ktera jsou pozorovana zezadu. U blinkru je to problem, tady mohou byt z nekterych uhlu malo viditelne a pokud se spolehas na to, ze ostatni te vidi, muzes na to doplatit a pri nehode jsi propadajici - nemel jsi homologovane doplnky s predepsavym vykonem(v blinkru zarovka 15W). Zapalovani s rizenym predstiohem je vymysleny -
http://www.imfsoft.com/, zadej si ho do vyhledavani na strankach jawamanie, jsou tam prakticke zkusenosti (podle me dost nepresvedcive, samotne dobre udelane elektronicke zapalovani(i kontaktni kde neni kontakt zatezovan indukcni zatezi) prinese zklidneni chodu motoru). DElej si co chces, ale ja jako podstatne vidim vysatreni co nejvetsiho vykonu pro predni svetlo, aby tam sla dat halogenka -
http://www.durus.cz/nabidka.php?pos=80&idtyp=1046# - z toho duvodu je lepsi ty svetelne civky previnout dratem tak prumeru 0,5-0,6 a soustavu udelat 12V - mnohem vetsi vyber zarovek. Nezapomen, ze na fichtlu je bzucak na AC a tak musis dat normalni DC klakson. Tohle vse ma smysl delat, pokud to beres jen jako zabavu a sebevzdelavani, nektere veci (previnovani civek) jsou babracka a vysledny efekt zdaleka neni umerny cene. Cena zapalovani s promennym predstihem je zrejme vyssi nez aktualni cena tveho stroje.
ElFag, 11.1.2006 19:19:34
Sorry za roman.....
no nevim jestli má cenu takto rozmazlovat fechtla....já mám fechtla a simsona a jediný stroj se kterým bych něco vymýšlel je ten simson...jinak mrkni na
http://simson-s51.xhosting.cz
ElFag, 11.1.2006 20:43:56
Prohlizel jsem jeste jednou sortiment zarovek a H4 v 12V se v provedeni 25/25 a 35/35W nedela
, jen v 6V (asi o ne byl maly zajem, hromadne rekonstrukce fichtlu se nedely)
Hlade, 11.1.2006 21:05:11
MK> tohle napiš na jwamánii a utlučou tě....
Jelikož máme doma takovej malej domácí servis na motorky a kámoše co tahá stroje z venčí a děláme mu opravy,tak si myslím že asi nejlepší moto(samozřejemě jen pro mě)je Kawa ZX6R. Je to lehký a má to šviky a je to podle mě využitelnější i než R1.Taky jsem měl pár fechtlů,na to nikdy nezapomenu a docela jsem byl do jaw zapálenej,ale stačí jednou sednout na Japana a je to jako by vám narostli křídla a jawa skončí tam kde ji komanči předurčili.Fandím všem Jawařům,já už se nevrátím
H4 se sice nedělá...ale jde použít HS1 ta je na 12V 35/35W
noco ať si
fechtl je prostě sráč a to mu nikdo neodpáře.....už v té době to byl zastaralej krám....simson a fechtl to je jak nebe a dudy...už aji stré simsony STAR a Sperber/vzhled na styl fechtla/ pocházející ze stejné doby jak fechtl byly vymakanější.....
El Fag, 12.1.2006 07:36:30
MK - o to prece nejde, on se neptal na nazor jestli je fichtl srac nebo ne, ale chtel poradit s nejakymi upravami na elektrozarizeni fechtla. To bez upravy zdroje nejde, protoze magneto je zdroj proudu a pri jakemkoli dodatecnem zatizeni napeti klesne + zavislost na otackach.Zasadni tedy je dostupnymi prostredky zvednout vykon magneta a osadit AKU ktere bude davat energii v momente kdyz magneto dost nedava - pokryti spicek potreby. Jestli to ma smysl si musi posoudit sam. Podle me ma smysl zvetsin vykon predniho svetla pokud jezdi i v noci, ostatni je jen kosmetika.
Kdo si hraje, nezlobí
)
ono nejde jen oto naprat tzam tři cívky....taky na to musí mít sílu magnety v rotoru...což asi nemají
ElFag, 12.1.2006 19:01:40
Pokud mu ten fechtl jde nastartovat a normalne sviti (tak jak 15W muze svitit) tak s vykonem civek na jinych pozicich nebude problem - budou mit stejny vykon jako puvodni svetelna civka. To ze stav magnetu v rotoru ma vliv na dosazitelny vykon je jasne
mildaa, 16.1.2006 09:25:11
JO jezdim v noci a s fikem si jenom hraju protoze je to takove mile zviratko...
doma mam nejake civky a klec na magneto(silny magnet je), skrinku na PAL klic a nahradni svetlomet takze bych se docela vrhnul na to 12V upravy(jenom kolik plechu ma mit ta civka a pocet zavitu te 0,5-0,6 dratu? diodam nejak uklidnit taky proudove a napetove spicky ne?(u sepnuti brzdy atd)proste schema by bodlo... PRAVDA>>>diody jen dozadu, dopradu zarovku. ELFAGU to Jawa - CZ Ignition V3.1 zapalovani vypada nadherne, docela bych do nej sel... uvidim jestli tuhle sezonu bude fik hodnej tak mu ji poridim, ale musim zjistit kompatibilitu s fikem
STRASNE MOC TI DEKUUJU
El Fag, 16.1.2006 09:54:05
Dobry, ja prolezu svuj papirovej bordylek, prekreslim to do elektronicky podoby a poslu ti to. Na mustangovi jsem mel baterku v kastliku kterej byl pridelanej na ramu pod nadrzi a na nem byly i usmernovace a regulator napeti. Baterka byla 12V/7Ah *gelovka* z UPS(pracuje v jakekoli poloze mimo zatkami dolu), fakt jediny co je na tom dobry je to, ze to porad stejne sviti a nepohasina.Je to fakt :kdo si hraje-nezlobi
El Fag, 16.1.2006 09:58:04
Kvuli ty baterce se asi musela trochu prizvednout nadrz u sedadla.....
mildaa, 16.1.2006 12:13:13
NO ja si pod dvojsedadlo asi navarim karbicku pro baterku.... Taky nevim jaky diody pouzit, samozrejme nejaky hodne svitivy cerveny 5mm ale jaky zorny uhel?JO a ten bzucak tam ma ale usmernovaci diodu takze je na DC ne? ELFAG jsi moc hodny za pomoc!!!!
Hlade, 16.1.2006 20:52:57
No zorný úhel co nějvětší, ať je to vidět. A ten bzučák je vážně na střídavý(nebo spíš na tepavý napětí), ta dioda (původně selenová destička) tam je aby se snížil odběr z cívky.
mildaa, 17.1.2006 12:05:24
Aha diky za info... kdyz to udelam na 12V s baterkou tak by slo misto bzucaku dat normalni klakson z auta 12V?
Takze 30°? ELFAG ty jsi mi psal na mail?-funguje
El Fag, 17.1.2006 17:59:48
Jo zkousel jsem ti na nej psat jestlui sedi
ju funguje
No to jawa ignition se mi fakt zamlouva ale jenom je trochu zmatek kolem verzi a co a jak umi hardware a co soft... kdyz se zmeni 6V na 12V + baterka => budu muset zmenit i civku.... bude stacit nejaka do Skodovky nebo Favorita, ne?
El Fag, 23.1.2006 16:05:11
Civka na fichtla je 8V a ma 2,7ohm - staci dat do serie odpor cca 1,5ohm/10W a je z ni 12V. Jen s klasickym prerusovacem a vykonovym VN tranzistorem(a par dalsima soucastkama) z toho udelas s 8V civkou dobre tranzistorove zapalovani na 12V. 12V civku muzes pouzit taky......
Hlade, 23.1.2006 16:36:07
Ve favoritoj neni 12V cívka. Je tam tušim na 4V.
ElFag, 23.1.2006 22:02:32
Jo, v novejsich autech jsou special civky ktery nejdou pripojit klasicky k prerusovaci a kondu, jsou urceny pro elektronicka zapalovani a maximalni proud civkou se omezuje elektronicky, civka pak muze pracovat do mnohem vyssich otacek (kratsi doba syceni) a doba syceni se drzi na stejne urovni (meni se *uhel* syceni). V tom Imfsoftu asi taky neco podobnyho je ale jen se tam o tom zminili jako o funkci a moc popsany to nemaji.
No tak teda civku ze skodovky...
ELFAG s jakou civkou mas nejlepsi zkusenost...?
El Fag, 26.1.2006 12:44:50
Ja tam mel puvodni 8V z fichtla doplnenou odporem ale jen na zkousku, zapalovani jsem pak nechal puvodni a ze dvou civek jsem mel baterku a svetla, rizeni predstihu jsem nepovazoval za zasadni problem.