bubu, 10.2.2008 15:18:35
predstav si ze mas akumulator od neho idu 2 vodice na konci zapojena ziarovka 50w na kazdom vodici vznika ubytok napatia ak teraz pripojis led spravne orientovanu k jednemu z tychto vodicov paralelne tak bude svietit
sila jasu a tym aj napatia zavisi od odberu zataze
wicker, 10.2.2008 15:32:51
trosku nvm neprehladne ....v tom aute to ma byt natrvalo
bubu, 10.2.2008 15:40:37
od spinaca ide vodic k zhavicom paralel. k tomu vodicu:digitalny voltmeter,rucickovy ampermeter,indikator s a277d a ine.
Venca ® , 10.2.2008 15:52:36
ale většinou když odejde jedna tak někdy zařvou všechny ;)
wicker, 10.2.2008 16:07:36
no to ja nvm to bude vediet otec :D ... Bubu ten obvod co si pisal mas ku tomu schemu ?
wicker, 10.2.2008 16:09:48
a277d som myslel
bubu, 10.2.2008 17:37:50
zo vsetkych moznosti co som ti dal si vyberies tu najtazsiu.kedze auto ma kostru-tak snimanie prudu musis brat z+optoclenom aby si mohol previest na napatie,to bude otvarat tranzistor ktory riadi a277 ten potrebuje stabilizovat referencne u dalej potrebujes obmedzit vstupne u chranit io pred prepatim...schema-google nahrada u180 podobny u170-bod.ind. inelm3914,15,16 ul1980 u275 alebo klasika s tranzistormi kc+kremik.diody ani neviem ci mas napajanie12alebo24. jednoduche?
jirka, 10.2.2008 18:13:52
Co do serie vrazit bočník na něj miliampermetr a ocejchovat
po 10A,tak máš přehled kolik jde svíček.
Není to náhodou Avie?
jirka, 10.2.2008 18:21:21
Co do serie vrazit bočník na něj miliampermetr a ocejchovat
po 10A,tak máš přehled kolik jde svíček.
Není to náhodou Avie?
bubu, 10.2.2008 18:28:27
to iste som mu vravel aj ja ale na bocniku mas ubytok napatia staci PRIPOJIT JEDEN VYVOD AMPERMETRU K SPINACU KTORY NAPAJA ZHAVICE A JE UMIESTNENY V KABINE VOZIDLA DRUHY VYVOD AMPERMETRU NA TEN ISTY KABEL NAPRIKLAD O 30cm DALEJ PRI TAK VELKOM ODBERE MUSI UKAZAT CI UZ mV alebo mA.
inak to uz neviem vysvetlit.
jirka, 10.2.2008 18:35:22
pokud by ten měřák ukazoval malou výchylku tak musíš dodat zesilovač stejnosměrného napětí,ale na tom kabelu to udělá min. 0.2V
jirka, 10.2.2008 18:38:26
Na celé délce kabelu ovšem
a co použít normálně komparátory
no nebo hallovu sondu (vybrousíš do feritového prstencového jádra otvot prdneš tam hallovku ze staré disketovky a napětí na ní porovnáváš komparátorem.
PabloX, 11.2.2008 17:55:33
wicker, 15.2.2008 16:17:41
srry ze sa ozyvam az teraz ale som na internate ...myslis ze ta schema vydrzi tych 40 A ??
auta maju kostru minus som zvedavy kam zapojis ten bocnik.odpoved na otazku ci vyzrzia-ano aj 300amper,lebo okrem toho bocnika a kladneho vodica ostatne suciastky nemaju nic spolocne s pretekajucim prudom.
poradim: musis to zapojit do kladnej vetvy(plati to co som pisal hore len namiesto led das optoclen a ten bude pustat napatie 0-6V do vstupu A277 alebo LM3914)
ak by bolo napatie nedostatocne existuju darlingtony
este dodam ze tranzistor musi byt PNP a druha strana LED na kostru.
v autě ztratit 1V na bočníku je docela dost ne
milan, 16.2.2008 17:57:48
Podobný problém jsem řešil před lety na starém autě,signalizace přerušení žárovky zadní brzdové svítilny.Do série s hlídaným obvodem se zapojí cívka v tvém případě z měděného drátu průměru 2 až 3 mm.Počet závitů musíš odzkoušet,začal bych na 10 a nech si jěště 50 cm volného drátu,kdyby jsi musel přimotávat.Do dutiny cívky vlož jazýčkové relé se spínacím kontaktem do série s ledkou na palubní desce.Jestliže při žhavení 4 válců se ledka rozsvítí a při 3 válců ne, tak to je ten správný magnetický tok v cívce,jestliže se nerozsvítí ani při 4 musíš přimotat a jestli nezhasne při 3 tak odmotat.Vnitřní průměr cívky asi 5 mm,na průpisku aby tam vlezno jazýčkové relé.
Hill, 16.2.2008 19:36:14
Asi 12 závitů stačilo na brzdová světla 2x21W, 12V (celkem 3,5A, proud do studených vláken zhruba 10A). Jak tím proudem za studena kontakt přitáhl, už neodpadl. Při polovičním proudu (jen s jednou žárovkou) kontakt jen krátce přitáhl.
Na žhaviče bude stačit 1-2 závity.
jenda:to s tym bocnikom nebol moj napad,pozri hore.inak schema s tym jazyckovym rele-priloha1974.moja verzia bola snimanie U na uz zapojenom vodici ak by tam nameral co i len 3mV tak pre elektrikara by nemal byt problem to vynasobit.(mam to overene v nabijacke).
nee ja vim ze ne tvuj, ja sem to tak nemyslel
jen ze v aute se kazdej volt škudli
wicker, 18.2.2008 15:15:47
bubu nemohol by si mi prosimta poslat rovno celu schemu toho zapojenia ?
wicker, 19.2.2008 22:15:36
???