Pokud potřebuješ odlakovat 1cm k pocínování, tak to jde na acylpyrinu, nebo na novoduru. Na kousek novoduru /nejlepší je ten červený/ položíš drát a hrotem páječky ho shora nahřeješ, až se začne bořit do novoduru. Pak stačí drát dvakrát protáhnout pod horkým hrotem a je odlakováno. Na tabletě acylpyrinu to jde taky, ale strašlivě a dusivě to páchne. Jde to tak s dráty do cca 1mm. Existují na odlakování i nějaké chemikálie, ale nikdy jsem to nepoužil, Sendy ale bude vědět, co to je.
zebe ® , 20.10.2006 20:25:54
myslis novoduruveu trubku?? z plastu?
Sendy, 20.10.2006 20:28:23
Důležité je, jaká je izolace. laků je více druhů a mají různou chem. reakci. Pro jaké účely jej chceš odlakovat , Není jednodušší koupit holý drát, nebo třeba v PE, PVC izolaci (SYKY, ZD, CYKY...) a tu sundat ?
zebe ® , 20.10.2006 20:35:50
ok
a este ako odmastit pred pajkovanim male nepristupne miesto?
Pri odlakovani s novodurom a acylpyrinom vraj vznikaju dost silne rakovinotvorne latky....
Sendy, 20.10.2006 22:46:00
To je možné, při tepelném rozkladu acylpyrinu vzniká kyselia salicylová, která je jedovatá.
Co je to "odmastit nepřístupné místo" ? To jako nějaký šutr na dně mořském je od vazelíny nebo co ?
Vraj. Nějaký chemik tu není, co by nám vysvětlil, co přesně vzniká rozkladem polyvinylchloridu a kyseliny acetylsalicylové teplotou kolem 250°C? U toho PVC asi jen trochu chlorovodíku, ale u acylpyrinu netuším..
Sendy, 20.10.2006 23:10:47
Samostatná kyselina salicylová je aktivní součástí několika přípravků na narušování laků, ale funguje jen na některé. PVC působí chlorem, chlorovodíkem, a v neposlední řadě mechanicky, strhne narušený lak. Obé je na prd, kdo zkusil použít Desmaltol, nebo lépe Marmot Odizol, tomu upadne čelist a na acylpyrin zapomene.
zebe, 21.10.2006 12:07:11
nepristupne miesto je aj malicky pliesok v rohu pristroja na ktory potebujem pripajkovat odlakovany drat
jozef, 21.10.2006 12:16:23
Na odstránenie laku sa dá použiť aj kyselina mravenčia.
Sendy, 21.10.2006 12:47:00
Dost důležité je, jaká je ta mastnota a čím pájíš - cín, mosaz, stříbro ? Existují tavidla pro cínolovnaté pájky, kterým mastnota nevadí, kromě silikonů.
Kyselina mravenčí napadá opět jen některé laky.
sinclair, mne to VRAJ uplne staci na to, aby som droty odlakovalal hoc aj skrabanim, naco riskovat zdravie pokial je ine riesenie...to len moj skromny nazor
zebe, 21.10.2006 16:25:12
nieje to vlastnne ani velmi mastne, len viem ze nech to pajkujem kolko chcem satale to odpadne <aj s kalafunou>
Sendy, 21.10.2006 16:26:42
Tak se 1. nauč pájet 2. vyhoď kalafunu a pořiď si pořádné tavidlo
kura, 21.10.2006 16:29:15
a co odporucas
Sendy, 21.10.2006 17:44:43
Ještě jsi ani nenapsal, jakou pájkou pájíš, jaké kovy, jaký máš zdroj tepla (co já vím jestli pájíš 12W mikropájkou nebo 3kW PB hořákem ???), jestli je možný následný oplach a čím....
Choly, 21.10.2006 18:40:02
Vypada to spis na problem ktery uz se tu jednou resil. Nechytající pájecí plošky u konektorů (jack, cinch nebo din).... řešení je prosté: oškrábat, opilovat, nebo jinak mechanicky narušit.
Sendy, 21.10.2006 19:14:53
Nebo se konečně naučit pájet
zebe, 22.10.2006 01:41:30
opilovat alebo oplachovat sa to fakt neda lebo je to uplne zastrcene a musel by som rozbit celu krabicu
pajkujem mikropajkou za topadetat a cinovim drotom za padetat---zrejme vzhladom k mojej otazke
ake pasty mi odporucas na pripravu miesta na pajkovanie
Sendy, 22.10.2006 01:49:41
Ještě pořád nevím, co pájíš. Navíc "pájka za topadetat" je dost široký pojem.
pibi, 23.10.2006 08:30:37
Dovolím si zopakovat Sendyho knowhow, těžce pájitelné konektory pocínovat pomocí tavila MTV125, nejlépe trubičková pájka s tímto tavidlem z kovohutí, po pocínování pájecí plošky nutno omýt vodou, jinak to časem uhnije. Po omytí připájet kabel pájkou s neagresivním tavidlem, např. MTL481. Tato tavidla možno zakoupit v GESu, trubičkový cín s těmito tavidly u Sendyho. UPOZORNĚNÍ, JEDNÁ SE O SILNĚ NÁVYKOVÝ MATERIÁL.
Pokud je možno pájené místo na té krabici opláchnout, tak by mohl fungovat stejný postup, pouze pájené místo nahřívat plynovým hořákem, nebo výkonným elektrickým "kopytem", páječka za 150 asi moc výkonná není.
zebe, 23.10.2006 09:02:48
to je sice super ale keby ze takto robim kazdy pajeci bod tak pri pritom pridem o mladi
myslel som ze to niecim potriem a bude to lepit pajku ako med asi to nieje take jednoduche kazdopadne pekne dakujem za pomoc
pibi, 23.10.2006 11:44:08
Tak to vyzkoušej s tou MTL481, tu asi není nutno oplachovat, i když u oceli si nejsem jist.
zverodoktor, 31.1.2008 22:35:38
Zdravim, roky pouzivame ako "tavidlo" koncentrovanu kyselinu fosforecnu (85 % H3PO4). Kvapku kyseliny dat na miesto ktore chcete pocinovat a nahriat vykonnejsou pajkou s kvapkou spajky na konci. Spajka sa nadherne roztecie, zapach je znesitelny. Miesto pajkovania je vsak nutne oplachnut vodou. Dokonca sa da takto pocinovat aj nerezova ocel.