text ve fóru.

příspěvky od uživatele.
     Nelze vkládat nové příspěvky.    

s posuvníky / bez posuvníků
...
Nejnovější Předchozí 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 Další Nejstarší

DPS

, vloženo: 11.1.2008 22:56:04
« » 44070
Ahoj! Nevíte někdo o nějáké trial verzi OrCadu (i když to je asi blbost), nebo něčeho podobného? Nutně potřebuji navrhnout DPS, jenže pro mě je to složitější schéma, ze kterého sám jednovrstvou desku bohužel neudělám. :-( Díky
ASD, 11.1.2008 23:01:00
Napiš, co přesně potřebuješ. Orcad je určitě skvělý, ale na druhou stranu pro účely bastlení bohatě stačí Eagle, 2 vrstvá deska bezproblémů a některé verze Eagle jsou free.
get10 ® napsat vzkaz uživateli get10, 11.1.2008 23:05:14
Já mám free verzi Eaglu,v tom mám taky to schéma nakreslené. Jenže eagle sám nevymyslí rozložení součástek tak, aby byly spoje na jedné straně (nebo o tom nevím?). To umí právě OrCad. Je to schéma poplašného zařízení (fotodiody,rozdílový zesilovač,astabilní klopný obvod,...).
ASD, 12.1.2008 00:37:22
Na to se dá říct jenom to, že i kdyby byl autoplacement do Orcadu free, tak než to nainstalujete, překreslíte a naučíte se ovládat ten autoplacement, tak byste poplašné zařízení v Eagle zoptimalizoval ručně 5x.
Datlovec, 12.1.2008 00:41:32
Součástky si v Eagle 'přilepíš' stejně jak potřebuješ.Spoje vymyslí autoroutr,ale skoro vždy je to potřeba ručně doupravit.
get10, 12.1.2008 11:37:43
V tom OrCadu bych to zvládnul, protože to děláme ve škole. V tom Eaglu mi to právě udělá spoje na 2 vrstvou desku + další spoje (není těch spojů moc, takže by se to dalo vyřešit propojkami, ale jde mi o to, že potřebuju jednovrstvou). Kdyby teda někdo věděl o takovém programu, tak bych se nezlobil, kdyby jej sem napsal. Jinak díky!
bastlíno, 12.1.2008 12:50:46
V Eaglu se přece dá horní vrstva zakázat a udělá jen jednostrannou desku. Dva roky jsem s tím nedělal, tak nevím, kde to přesně je, ale někde se tam vybírá počet vrstev a do TOP(myslím) se napíše něco jako "ne" nebo "zákaz"...
get10, 12.1.2008 13:28:27
Už to vidím ;-) Teď už si s tím nějak pohraju. Díky moc!!! :-)
ASD, 12.1.2008 15:55:52
Jednostranna DPS se dela tak, ze se kresli normalni dvoustranna a to co zbude na TOP se posleze nebude leptat, ale proste misto medi se daji dratove propojky.
Pochopitelne se to kresli tak, za na TOP toho ve vysledku bude co nejmin a bude to mit sikovny tvar, ze se to pak da snadno prodratkovat.
Jinak v manualu pro autorouter je jasne napsano, jak ho prinutit, aby delal spoje jenom tam, kde je potreba.

Problém s JTAG

Venca ® napsat vzkaz uživateli Venca
, vloženo: 12.1.2008 14:16:00
« » 44079
Zdravím, postavil jsem si JTAG rozhraní podle MCU webu všese mi povedlo zprovoznit akorát když chci přeložit a začít ladit projekt tak mi tam skočí tajta hláška... http://img88.imageshack.us/my.php?image=jtagzg4.jpg nevíte někdo co to znamená ??? Díky (viz url odkaz)
ASD, 12.1.2008 14:51:19
1) Hlaska znamena, ze AVRStudio vidi adapter.
2) Hlaska znamena, ze adapter nevidi MCU.

Zkontrolujte propojeni na JTAG (4 vodice + zem), zkontrolujte napajeni a pripojte externi krystal 8-16 MHz pro pripad, ze MCU je nastaveno na externi krystal.
Napajeni je nutno radne blokovat elytem cca 100mikro a keramikou cca 100nano a to co nejblize u MCU.

Tyristorove zapalovanie

, vloženo: 21.5.2006 18:53:03
« » 19159
nazdar ludia po dlhom case som sa tu zas ukazal a pomevac som tu uz hlho nebol tak nemam ai prehlad a ani neverim tomu ze vyhladavac funguje hoci som to ani neskusil ale...

no chcel som sa spytat na vyhody a nevihody tyristoroveho zapalovania no a zaroven zhanam daku schemu...
tak zatial diky;-)
pibi, 22.5.2006 08:35:46
Možná by bylo vhodné napsat, jestli to má být na plynový sporák, nebo něco jiného?
ForteZH, 22.5.2006 14:03:34
jaaaaj no jasneeee to som chcel do auta?
El Fag, 22.5.2006 15:22:58
Nevyhoda je, ze musis mit nejaky menic ktery ti vyrobi potrebne napeti na akumulacnim kondenzatoru(byva 1M a napeti na nem kolem 350V), vyhoda je, ze spotreba proudu je primo umerna poctu jisker(u auta je zanedbatelne), smysl to ma treba u moto, kde je pro CDI zapalovani primo specialni vinuti na altu ktere tech 350V vyrabi. Dnes kdyz jsou k disposici tranzistory s dostatecnym Uce a Ic je to zbytecna komplikace. Schemata mam, ale ne v elektronicke podobe, podivam se po nich a zkusim je oscanovat a poslat.
ForteZH, 22.5.2006 19:20:08
jeee fakt diky ale hovoris ze to velmy zmysel nema??? ci ako tomu mam chapat?????
ElFag, 22.5.2006 21:55:52
Na jaky stroj to chces nasadit? Poslu ti na mail zapalovaci svaby na motorky a na auta.
ForteZH, 23.5.2006 16:36:54
no chcem to do favorita ale inak dik za mail mam aky pocit ze je uz tu ale niesom isty ci odteba....
deny, 23.5.2006 17:13:48
No to je siroka otazka. V principu to udela velice rychly napetovy impuls na svicce (nabeh je v radu mikrosekund) oproti klasice (milisekundy). Z toho plyne presnejsi casovani okamziku zazehu, zadna pliziva jiskra. Ale: doba trvani vyboje je velmi kratka, coz zase dale souvisi s rychlosti prohorivani smesi ve valci (tam to totiz neboucha, ale hori! Kdyz to boucha, tak to zvoni.). Existuje mnoho schemat, nejepsi jsou s pulsnim menicem. u klasickeho jedno- ci dvojcinneho menice totiz pri vzrustajicich otackach klesa napeti na vybijecim kondu.
ForteZH, 23.5.2006 23:43:22
jeee tak diky presne toto som chcel pocut a ma to aj dake minusi?????
deny, 24.5.2006 08:52:57
No, nejake by se nasly. Protoze je velmi rychly narust VN na celym systemu civka-rozdelovac-svicka, je to nachylnejsi ma preskoky mimo. Coz ale diky energii vyboje nemusi tolik vadit, nebot to preskoci i vedle, i na svicce. Takze typicka bolest Favorita (kdyz je vlhko, nenastartuje) zmizi. Dalsi minus: vic to rusi, napr. radio ve voze, diky strmosti nabehu napeti. Dale: masina je citlivejsi na nastaveni bohatosti smesi a predstihu. Muze totiz dojit (v extremnim pripade)k situaci, kdy jiskra je tak kratka, ze nasata smes ve valci nestaci cela prohoret a je castecne vyplivnuta do vyfuku. Ty pridas plyn, protoze mas pocit, ze masina netahne, a tim to jeste zhorsis. Pak roste spotreba. Ale na uklidneni: motor s TZ bezi celkove klidneji, je daleko pruznejsi, velmi lehce se da vyhnat do otacek (velmi vhodne pri predjizdeni, kdyz neni casu nazbyt)- pozor, ale kratkodobe! Aby to vydrzel motor. No a to asi nejpodstatnejsi - je to elektronika, na peclivosti zavisi spolehlivost. Ale stoji to za to. Delal jsem kdysi priteli a sobe napr. TZ na Trabiho a neupravovany motor tocil razem 8000 otacek (puvodne 6500 a mel dost). To souvisi prave s casovou konstantou pripravenosti zapalovani k cinnosti (jsme v milisekundach. u TZ ve stovkach mikrosekund, a to je sakra rozdil).
Motorola killer, 24.5.2006 10:13:00
deny, 24.5.2006 10:31:49
No, to je vyhoda alternatoru na motorkach, muze byt jedna civka navinuta primo jako vysokonapetova (cca 350V) a cele je to pak jednodussi, protoze spousteci obvod si bere spicky z druhe civky, jde jen o to spravne nastaveni. Ale u auta ten VN zdroj neni, proto menic. V jednom starym AR bylo prepychove schema, musel bych zapatrat, s impulsnim menicem. Nabijel nekolika rychlymi pulsy vybijeci kond na cca 400V. Kdyz si vezmes teoreticky transformacni pomer civky 1:90, tak si spocti napeti na svicce. Kdyz to chytis, je to fakt rana :-))
ForteZH, 24.5.2006 16:42:59
a zvladol by si nieco take vilovit????
no a este jedna vec... neviete dake stranky k tomu poradit???

ponevac tomu este stale velmi nechapec co a kde...:-O
deny, 24.5.2006 17:46:43
Mrknu se.
Vasi, 24.5.2006 20:06:16
Trosku se o tohle tema taky zajimam, tak kdyby ste meli nejake to schema, tak mi ho prosim poslete. Diky
ElFag, 25.5.2006 00:37:24
Cim to zapalovani chces spoustet? Co jeho namontovanim chces dosahnout? Klasicke zapalovani ma paralelne k prerusovaci kondenzator asi tak 0,25uF/250V, ten kondenzator tam je nutny proto, aby strmost narustu napeti na prerusovaci byla mensi nez strmost narustu elektricke pevnosti mezery prerusovace, proto neni jiskra "razantni". Pokud budes proud ridit tranzistorem(ovladanym at mechanickym prerusovacem, optickou zavorou nebo induktivnim cidlem), kondenzator muze byt mnohem mensi a strmost narustu jiskry se vyrazne ylepsi. Vyhodou je urcite delsi doba horeni jiskry ve srovnani s jednoduchym tyristor zapalovanim a tim vetsi spolehlivost zapaleni. Ja osbne jsem jezdil ve S120 na tyristor asi 10let(kond se nabijel na 400V jednim impulsem, po vybiti kondu do indukcky se na civku privadelo cca 24V po dobu asi 1ms - prodlouzeni horeni jiskry. Pri poklesu napeti pri startovani se kond nabijel na 450V - ulehceni startu). Bezproblemove startovani, moznost ochuzeni smesi, vymena svicek po 30 000km(po upaleni jiskriste), lepsi vytaceni motoru, neopalovani prerusovace, opalovani rozdelovace(palec), ale pomerne komplikovane zapojeni a nutne pomerne velke trafo menice(plechy EI25 x 20). Pak pro znameho navrzeno tranzistorove zapalovani(bez menice a trafa) a subjektivne vlastnosti prakticky stejne, jen tyristor sel do cca 9000 otacek s konstantni energii jiskry pak zacal klopny obvod na vstupu delit a jiskry zacinaly vynechavet( otacky kdy zacne vynechavat lze menit pomoci parametru trafa a klop obvodu), u tranzistoru nad cca 5000 ot pokles energie jiskry(vlivem casove konstanty civky proud nedosahoval nasycene hodnoty) - lze posunout prodlouzenim doby sepnuti prerusovace(prerusovac neni zatezovan indukcnosti, odtrh muze byt mensi) nebo vyrazenim predradneho odporu civky(u civky ktera je u S120), tranzistor je jednodussi a pro bezne pouziti rovnocenny tyristoru.
ElFag, 25.5.2006 00:49:50
Poslal jsem ti schema na osvedceny tranzistor.
Sendy, 25.5.2006 01:27:49
2 ElFag - nechal jsi někdy změřit emise u původního zapalka, "suchého" tyristoru a "dlouhojiskrového" tyristoru ?
ElFag, 25.5.2006 02:29:26
To jsem nezkousel, elektricke hodnoty jsou mereny VAmetrem nebo osciloskopem a ostatni je posuzovano subjektivne(nebo podle otackomeru a tachometru)
sinclair, 25.5.2006 02:34:25
Taky jsem to v oné době dělal, kompletní návod vyšel v USS. Chodilo to perfektně a navíc fungovalo jako omezovač otáček, navíc nastavitelný. To trafo jsem dělal nadvakrát-první, impregnované jen v T100 se prorazilo asi po 500km, druhé, už v šelaku myslím jezdí dodnes.
ElFag, 25.5.2006 14:00:59
" Muze totiz dojit (v extremnim pripade)k situaci, kdy jiskra je tak kratka, ze nasata smes ve valci nestaci cela prohoret a je castecne vyplivnuta do vyfuku. " Deny, tohle asi neodpovida zcela realite, vetsina dostupne literatury uvadi ze rozhodujici vliv na zapaleni smesi ma pocatecni faze jiskry, pokud je pri pocatecni fazi jiskry v okoli jiskriste vhodna smes, tak se zazehne a dalsi prubeh jiskry(nebo spise oblouku) uz nema na horeni zadny vliv(okolo jiskriste je uz spalena smes), takze pri kratke jiskre(casove) se smes bud zapali nebo nezapali, pro normalni motory je riziko nezapaleni velmi male. K pozdnimu zapaleni muze dojit spise u systemu s casove dlouhou jiskrou ( 1ms je obvykla casova prodleva mezi okamzikem zazehu a presunutim puistu do horni uvrati) kdy diky dodatecnemu stlaceni a vireni smesi muzedojit k zapaleni od elektrickeho oblouku na jiskristi v pozdejsi fazi, ale muze to mit vliv pri nejakych nestandartnich podminkach - startovani studeneho motoru, prudke pridani plynu z volnobehu atd, kdy to muze eliminovat spatne serizeny karburator nebo vysrazeny benzin na stenach valce ktery se ke konci kompresniho zdvihu odpari. Casove dlouha jiskra na osciloskopu dobre vypada ale podle nekterych lidi kteri to merili je prinos oproti kratke jiskre zanedbatelny. Nekde jsem cetl, ze bezpezne dostacujici energie jiskry je kolem 65mJ pri napeti kolem 20kV a zvysovani techto hodnot prinasi spise problemy nez vyhody(problemy konstrukcniho razu). Zdroje techto mouder si uz nepamatuju, neco bylo ze skript CVUT spalovaci motory neco bylo z byvaleho "ustavu pro vyzkum motorovych vozidel" kde jsme s kolegou tesne po padu socialismu nechavali neco merit a tak jsme zavedli behem overovani rec na leccos. Muzes tomu verit nebo ne, me se to zda rozumne.
Paloš, 25.5.2006 14:59:14
Pánové, dosti dobrý a obsáhlý dvoudílný článek o zapalování vůbec, ale i o zapalování elektronickém je zde http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=384
ElFag, 25.5.2006 15:56:15
Jediny problem toho clanku je, ze pan Cech rozumi naprosto presne a uplne vsemu, navic nektere jeho suverenne tvrzene nazory bych nebral (napr ze tranzistory nad 1000V Uce cinnost zhorsuji, to je pravda ze maji o trochu horsi saturacni napeti, ale tranzistor stejne musi drzet kvuli kratke dobe rozepnuti v linearnim rezimu, nebo ho muze zavirat zapornym pulsem do baze a diky vetsimu Uce muzes dat mensi kapacitu ke kolektoru = vetsi strmost narustu jiskry a vetsi energie v kapacitni fazi, na kolektoru je pak klidne 1000V, sracet toto napeti transilem, zenerkou nebo kondem = ubirani energie jiskry. Takze enrgii sice uberes vetsim saturacnim napetim ale diky vetsi strmosti narustu ji na jiskru zbyde vic, ano, je to subjektivni, ale overeno jen pridanim a odebranim tranzistor zapalovani, bez serizeni. ) Proudove odlehceni kontaktu na rekneme 100mA a odstraneni indukcni zateze kontaktu nema za pricinu kratery na kontaktech, to je uplne vedle, jediny nasledek je, ze prestanes kontakty serizovat protoze se neopaluji a po 30000km ti motor prestane tahnout, protoze se rozhodil predstih obrousenim pertinaxu nebo plastu zdvihatka prerusovace a mensi odtrh nema na funkci zadny vliv, kontakty jsou samozrejme uplne OK(overeno na vice nez 5-ti instalacich)
Sendy, 25.5.2006 18:30:07
Kdysi jsem s těmi zapalky trochu vypomáhal jednomu poměrně znalému motoráři, a pokud vím, právě "krátká jiskra" u jednoduchých tyristorovek velmi silně zhoršovala emise... ale motor přesto běhal fantasticky :-)
deny, 26.5.2006 11:42:57
To Paloš: ten clanek je super, v zasade neni co dodat, takhe jsem to sem cele nechtel rozepisovat.
To ElFag: s vetsinou souhlasim, jen par poznamek. Zkousel jsem merit CO s EZ, pri presnem nastaveni predstihu klesly hodnoty na tretinu, spotreba sla dolu, diky vyssimu vykonu motoru (lepsi spalovani, mereno na valcich), ovsem styl jizdy hral velkou roli, to je jasne. O pruznosti ani nemluvim, parada. No nic, chtel jsem jen prispet...
To ForteZH: pokud chces experimentovat, nasel jsem to hodne stare schema, ktere mimochodem jezdi dodnes (teda vim o dubnu 2006) ve S120 bez jedine zavady. Je to v ARA 8/77 a komentare v ARA 12/77.
ForteZH, 26.5.2006 23:40:10
To deny... jeee toto je slovo do bitky len este zohnat toto amaro... nemate niekdo???
deny, 27.5.2006 07:25:26
Mam.
deny, 27.5.2006 07:26:04
Jen musim rozchodit scanner.
ForteZH, 27.5.2006 11:05:29
tak ja si pockam...
deny, 3.6.2006 11:42:51
Tak jestli se chces juknout, mam to nascanovany, vcetne pripominek z redakce. Chce si to pohrat, ale pak je to fajn.

http://rapidshare.de/files/22084479/TZ.ZIP.html
Kodl, 11.1.2008 10:33:14
Ahoj, nemohl by jeste nekdo uploadovat to schematko na tyristorove zapalovani? Nebo mi ho poslat na mail kodl@korenius.net.

Dekuji

Součástky

, vloženo: 1.12.2007 14:38:30
« » 43129
Nazdar všichni
Neví někdo kde seženu integráč MOSFET APM4412(smd) a tranzistor CEB8030, je to do rc přijímače.
Dík.
dandy, 5.1.2008 20:12:18
Prosim, nemáte je někdo doma?:-(
jenda23, 6.1.2008 16:21:38
Za ten trandak by mozna sel IRF2807:-)
dandy, 6.1.2008 22:31:55
To by mohlo jít,schematicky maj stejný:-) .dík
kubis, 10.1.2008 18:23:09
zdravim.taky ho shánim.odpálil jsem ho v přijímači na easy copteru.tak prosím o nějakém infu k němu.díky Kubis
jenda23, 10.1.2008 21:31:52
To IRFko by měli mít v GM :-)
dandy, 10.1.2008 21:35:44
Ten tranzistor IRF2807 de použít za obě dvě součástky, snese větší zátěž: 75 Volt a 82 Amp.

CO TO SU ZA TRANZISTORY

, vloženo: 23.8.2006 18:59:56
« » 23276
zdravim ludia, neviete co su za tranzitory????

MMUN2211 LT1
a
MMBT3906

cim sa daju nahradit? dajake normalne tranzistory...
Vasi, 23.8.2006 19:11:47
MMUN2211 je tusim ze nejaky digitalni tranzistor, jde nahradit nejaky treba BCR183, BCR148, BCR198 ted nevim, ktery je NPN a ktery PNP. Kdyz tak si najdi datasheety, treba na www.datasheetarchive.com nebo www.datasheetcatalog.com
danhard, 23.8.2006 19:49:05
odmaz si to prvni pismenko a najdi si to googlem.
danhard, 23.8.2006 20:01:49
Rekl bych ze 2N3906 je ten "nejnormalnejsi" tranzistor v americkejch bastlech.
Jako v evropskejch BC557, v smd provedeni BC857, ten americkej je ale trochu rychlejsi :o)
kiko2651, 9.1.2008 11:41:57
zdravim...chcel by som dakoho poprosit o schemu,pripadne aj navrh plosneho spoja so suciastkami 500W zosilovac.Idealne s IO obvodmi,dakuje za vasu ochotu,pripadne radu o stranku na ktorej by som daco take nasiel.Dakujem....
dandy, 9.1.2008 21:53:37
Skus se mrknout sem, tady zjistíš co to je.
http://www.alldatasheet.com/view.jsp?Searchword=MMUN2211
jezevec, 10.1.2008 08:39:45
Ten dotaz je starý rok a půl!!! Mě se zdá, že tu někdo schválně vytahuje neaktuální příspěvky.

Ovladani IGBT

pepa
, vloženo: 9.1.2008 17:12:33
« » 44043
Ahoj chtěl bych se zeptat jak uvedu tranzistor IGBT do vypnuteho stavu cekal jsem ze bude stacit spojit gate a emitor, ale kdyz jsem to skusil zjistil jsem ze tranzistor porad vede. Pouzivam ho v jednocestne usmernenem napeti site 230V
bastlíno, 9.1.2008 21:57:50
Čekal jsi správně. Ovládání IGBT je stejné jako u MOS Fetu.
Pokud vede při UGS = 0V, je už po smrti.

Co jsi s čím spojil, když jsi ho uváděl do vodivého stavu?

nf zosilovac

, vloženo: 9.1.2008 11:48:25
« » 44040
chcel by som niekoho poprosit o schemu,pripadne navrh plosneho spoja so suciastkami 500W zosilovaca.Dakujem....
joži, 9.1.2008 13:39:54
http://users.ece.gatech.edu/~mleach/superamp/ neni zac.:-)
jenda23, 9.1.2008 19:35:54

Autoradio-problem

, vloženo: 8.1.2008 21:56:13
« » 44033
Zdravim Potrebujem pomoc. V aute mam autoradio SM855CD. Viem ze najlepsie je kupit nove, no rad by som ho zachranil. Vsetko ide pekne az na prehravanie CDciek. Cd normalne vlozim, no znutra sa zacne ozivat piskanie. Ked som radio rozobral tak sa spamäta a ide. Jak ho zlozim tak koniec. Neviem co snim. Dik za rady.:-|
€gr€s, 8.1.2008 22:04:45
nejaky srobik ti neskratuje plosak?
SONTE, 8.1.2008 22:18:49
Skusim pozriet. Ono niekedy nacita aj v aute, no velice malo kedy a po par ranach pästou...

parametre

Andrej
, vloženo: 2.10.2004 13:07:37
« » 96
Caute vsetci.Nemate niekto overene hodnoty pre suciastky na vyhybku pre 3pasmo TVM 104,150,226 /8Ohm.Nejako sa mi nedari ju odladit.Stredy mi robia sarapatu.Velmi mi pomozete! Dakujem.
dd, 8.1.2008 11:50:31
ddd
Vasi, 8.1.2008 14:46:31
www.diyfans.org tam ji najdes. Jen si ted nejsem jistej, zda je tam i 8ohmova verze....
Martin K., 8.1.2008 22:11:37
Vasi, nemusel si na to vobec reagovat. niekto vytiahol dotaz 3 roky stary...

metronom

kubik
, vloženo: 7.1.2008 19:55:02
« » 44011
skusal niekto zostavit tento metronom? vedel by mi niekto naprogramovat ten pic? (viz url odkaz)
Mihal, 7.1.2008 20:28:43
no ak sa ti nik iny neozve, tak to PICko naprogramujem, len si ho musis kupit sam, ja mam obchody daleko :P
jenda23, 8.1.2008 15:13:12
Ja bych ti ho nalil, ale za tu poštu by sis moh koupit ten metronom pozlacenej :-D
ASD, 8.1.2008 16:38:14
Asi to moc nepomůže, ale za cenu poštovného si můžete udělat udělátko na paralelní port na programování PICů.
Nejnovější Předchozí 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 Další Nejstarší
TOPlist
  V databázi je 78941 příspěvků (11686 otázek, 67255 odpovědí)




...

předchozí příspěvek / další stránka: « »
(c) Martin Olejár, 1999 ÷ 2024 :: www.elweb.cz :: kontakt