Ivan Sergejevič Znaločkin, 7.11.2009 13:01:44
A co se bude dít, až se to auto dálkově nastartuje? Bude se také dálkově řídit? Nejsou náhodou takovýhle úpravy v rozporu s předpisy?
Lucas, 7.11.2009 13:10:25
Jelikoz se prodavaji moduly pro dalkovy start, tak to v rozporu s predpisy asi neni. Ovladat se samozrejme na dalku nebude.
f, 7.11.2009 13:30:47
felicia pri startovani vypina nepotrebne spotrebice.. svetla, vyhrievania, radio.. tak si pozri odkial ten tvoj modul berie elektrinu, ci ho nevypne pri startovani.. ak by to malo byt poklesom v napajani, kondenzator..
Lucas, 7.11.2009 13:42:04
Jo o rele svorky X vim. Mam to zapojene primo na baterku (pojistku mam). Takze tim to neni. A navic to by muj modul vyradilo uz pri pokusu o startovani, ne az po nastartovani.
Kondenzator 4700uF jsem zkousel dat paralelne k napajeni modulu, ale zadna zmena. Modul i s kondikem jsem zkousel napajet pres diodu 1N4007, aby starter nemohl vycocnou stavu i z kondiku, ale nepomohlo. Bez diody jsem tam ten kondik davat nezkousel, ale tim to snad neni.
Lucas, 7.11.2009 13:43:50
Jo a poklesem napajeni to neni. To by opet ani nenastartovalo. Problem nastane, az zacne alternator dobijet.
f, 7.11.2009 13:48:50
predpokladam ze keby si to napajal externou 12v baterkou tak je vsetko ok, ze?
ako to mas vlastne riesene? mas tam original klucik zapichnuty, ale namiesto otocenia na II zopnes dany kontakt reletkom?
v nasej felde je imobilizer, akurat ze v tomto pripade by sa aktivovat nemal. a to by asi ani starter nenaskocil
Lucas, 7.11.2009 13:57:30
Jinou baterkou jsem to napajet nezkousel. To me vubec nenapadlo. Ted to vyzkouset nemuzu, ale urcite to zkusim. Predpokladam, ze to pujde.
Ano, je to moje reseni. Klicek neni vubec treba. Jedno rele sepne I (elektrika) a druhe II (startovani). Imobilizer nemam...
Lucas, 7.11.2009 13:59:54
Jeste doplnim, ze pokud tam dam klicek na I, tak se start povede a vsechno funguje. Potom kdyz vytahnu klicek motor bezi dal a jde vypnout dalkove. S klickem na I logicky dalkove vypnout nejde.
Sendy, 7.11.2009 14:11:19
Zkus D2, R15, C118 - jsou v pořádku ?
f, 7.11.2009 14:12:57
takze je problem v rele, ktore drzi "akoze klucik" v I. najdi co ho spina a tam bude niekde problem
Lucas, 7.11.2009 14:20:11
Sendy: Nechapu. Ja jsem jeste nikde to schema nedal, takze odkud beres ty cisla? Nasel jsi nekde schema na originalni modul? Pokud ano tak sem prosim dej odkaz. Zajimalo by me, jak to maji delane.
f: Presne tak. Problem je, ze ho spina bistabilni rele. Takze to ho urcine nikdy nerozepne. Zustava seple i bez proudu. Takze problem muze byt jedine v tom rele. Mimochodem je to autorele.
f, 7.11.2009 14:38:55
daj si tam niekde vhodnu diodku a sleduj.. ak blikne, zle je.. bistabilne rele robi blbosti. a ak robi blbosti bistabilne rele, musi robit blbost nieco pred nim.. ak je tam mikroprocesor, tak amen tma.. ak este nejake obvody, mozno to ma nieco s napajanim.. teoreticky by sa to dalo oblbnut tak nejak, ze ked to dolezite rele vypadne na pol sekundy a to vsetko pokazi, tak dobre umiestneny kondenzator, pripadne kondenzator s tranzistorom urobi zazraky
f, 7.11.2009 14:39:32
tu diodku som myslel niekde k napajaniu cievky rele
Sendy, 7.11.2009 14:39:38
Jo ták, tys schéma nedal ? Tak to potom beru zpět... já to vyčetl ze satelitního snímku tvého bydliště a ze záznamu GSZM komunikace, možná jsou tam nějaké chyby
Lucas, 7.11.2009 14:55:09
Sendy: Asi zacinam chapat. Schema jsem nedal, protoze je tam prakticky jen to bistabilni rele a za nim autorele. Rele jako takove pri startovani / po nastartovani problemy delat nemuze?
f: Jo to s diodou zkusim. Opet ne dnes, ale az se k tomu dostanu. Bistabilni rele ale blbosti delat nemuze. Neni pred nim uz nic. Samozrejme neco tam je, ale to urcite problem nebude. Mam to udelane tak, ze bistabilni rele se nemuze prepinat rychleji nez asi 1x za sekundu. Hlavni rele ale rozepne jan tak na 0,3 sekundy...
Vim sice jak rele pracuje, ale moc se v tehle problematice nevyznam. Tak jsem si myslel, ze mu treba vadi to zvyseni napeti a ze rele samo o sobe na chvili rozepne. Tak to ale asi nebude...
No pomoci LED vypatram kde je chyba a ozvu se.
Ivan Sergejevič Znaločkin, 7.11.2009 16:16:35
Lucasi a jsi si jistej, že ty moduly pro dálkový start jsou určeny pro auto? Nejsou určeny pro něco jinýho? Třeba pro raketu...
Sendy, 7.11.2009 16:42:09
Myslíš takové ty moduly značky ToraBora, co vyrábí brácha od Muhamada Atty ? Oni tam garantují omezený počet sepnutí a malou pravděpodobnost detonation praecox
Jedno sepnutí stačí !
As-Salamu Alaykum !
Venca, 7.11.2009 18:16:39
To ti dělá ten imobilizér. Já taky natočím nachvilku feldu s klíčkem co v sobě nemá čip...
Lucas, 8.11.2009 10:02:35
Venca: Jak uz jsem psal, imobilizer tam nemam!
Ivan Sergejevič Znaločkin: Tak treba MAGICAR 3000. Jak ti nazev napovida, asi nepujde o DO k rakete. Ty bys s tim ale urcite auto do vesmiru poslat dokazal.
ladafajrak, 8.11.2009 10:57:33
Hlavně tam nezapomenout zařazenej kvalt!
f, 8.11.2009 12:05:35
takze mas stary, zubaty klucik? hmm. skus co povie ta led
Lucas, 8.11.2009 14:24:40
Presne. Felda je rocnik 95. LEDku zkusim.
Lucas, 9.11.2009 22:10:39
Tak nakonec se omlouvam za blbe dotazy...
Zkusil sem tam dat tu LEDku, ale nic jsem nezjistil. Po chvilce zkoumani jsem ale zjistil, ze tam vazne je imobilizer. Vubec me nenapadlo, ze by tam mohl byt. Proto jsem to neresil...
Jak vlastne imobilizer ve felde funguje? Vim, ze na spinaci skrince je civka spojena s ridici jednotkou imobilizeru. Ta je vlevo za panelem pristroju. Tusim, ze imobilizer zastavuje privod paliva. Otazka je, jak imobilizer obejit.
jezevec, 10.11.2009 10:44:23
Jedině vykuchat.
Na to tam asi ten imobilizer je, ne...
Lucas, 10.11.2009 14:56:21
Jo vykuchat, ale jak. Co pak musim s cim propojit? Pochybuju, ze staci vsechno odpojit.
Makovec, 10.11.2009 19:38:46
U některejch aut se to zakáže programově (nevím jak felda)
Venca ® , 10.11.2009 20:04:37
kurna proč tam ten imobilizér asi je ??? Jinak ono i když si necháš vybrousit nový klíček např. ten starý ztratíš (nemáš ten čip co je vevnitř) tak musí na diagnostiku, a oni musí volat do škodovky, aby to dokázali přepsat. Na co to vůbec potřebuješ ?? Takovou kravinu....
Lucas, 10.11.2009 21:07:55
Napriklad si v zime pri odchodu z auta muzu zapnout vyhrivani zrcatek a zadniho skla. Rano auto z baraku nastartuju nejakych 5 min pred odchodem, prijdu k autu, oskrabu sklo a akorat se mi rozmrazi i zrcatka... Co si budeme povidat, taky to delam na machrovacku.
jezevec, 11.11.2009 11:09:48
Sranda bude, když necháš zařazenou rychlost a zapomeneš na ruční brzdu anebo to udělá někdo z rodiny.
Lucas, 11.11.2009 13:46:19
Casem se na to taky bude myslet. Pridelam tam ochranu, aby to pri zarazene rychlosti nic nedelalo. Ted je hlavni obejit imobilizer.
Venca ® , 11.11.2009 14:00:35
no tak to budeš obcházet dlouho.. Tam nech strčenej klíček ne ?
Lucas, 11.11.2009 15:58:16
To by asi bylo pro zlodeje moc lakave
Neco si o tom prectu a uvidim...
Imobilizér ve Felicii lze softwarově zcela vyřadit z funkce, je ale nutno s tím zajet do škodováckého servisu disponujícího příslušnou diagnostikou, nikoliv k nějakému Pepovi do garáže, který si někde sehnal WAG tester nebo má laptop s interfacem.
Venca, 12.11.2009 20:46:43
a co kdyby jsi z toho klíčku vypreparoval ten čip a přidělla ho napevno v dosahu té snímací cívky ?? Stejnak je to blbej nápad, nemohu si pomoct
Lucas, 13.11.2009 16:31:22
Uz jsem o tom premyslel, ale civka ma hodne maly dosah (nebo zalezi na orientaci cipu?), protoze kdyz je klicek na STOP, tak ho imobilizer nevidi, ale jakmile se otoci na 0 (otoceni cipu o 90°, posunuti o 2 cm)... Snad to pujde dat dost blizko. Jeste se uvidi.
Jako-přijít v mrazu do vytopenýho a odmrazenýho auta není marný, jenže holt Felicie na takovýhle luxus není stavěná. Jednak nemáš jak a čím signalizovat startovací automatice, že je zařazený neutrál, takže v případě, že tam při posledním parkování zapomeneš kvalt, to hrozí pěkným průserem.
Za další potřebuješ pro startovací automatiku zpětný signál od ECU, že motor chytl a tudíž už není třeba vrtět startérem. Pak musíš nějak softwarově omezit počet pokusů o start, abys náhodou místo vytopenýho auta nepřišel k autu s vymlácenou baterkou. Jakmile motor chytne, pak musíš zase nějakým sekvenčním spínačem zapnout ohřev skel a servem otočit knoflíkem topení na červený max nebo použít bypass s elektromagnetickým ventilem, který pustí krátký okruh do výměníku topení.
Myslím, že ses zakousl do sousta, které nesežvejkneš....
Slušný auta mají na toto přídavné nezávislé topení.
Mojí starou Feldu startuju puštěním s kopce, na to se tenhle zlepšovák moc nehodí
Lucas, 14.11.2009 11:20:00
sinclair: S radici pakou mas pravdu, ale uz sem neco promyslel a pujde to udelat. Pomoci nejakych kontaktu (to jeste domyslim) budu zjistovat polohu radici paky.
Vypnuti starteru resim pomoci signalu z alternatoru. Kontrolka nabijeni zhasina okamzite po nastartovani, takze automatika odpoji starter rychleji nez to dokazu ja s klickem.
Pocet startu mam omezeny na jeden start delky 4 sekundy. Pokud auto nechytne, musim vypnout a zapnout...
Vyhrivani skla a zrcatek by slo jednoduse dodelat pomoci rele nebo i trandu, ale jak uz jsem rikal, staci nechat zaple vyhrivani pri odchodu z auta. S vyplym motorem to nevyhriva a pri startovani taky ne. Topeni to same. Staci nechat zaple.
Myslim, ze to mam promyslene dobre a az na ten imobilizer mi uz vsechno funguje.
PaJa, 14.11.2009 11:39:29
Chvilku sleduju tuhle diskuzi, ale trochu si zapomněl, že pokud necháš vyřazeno (aby ses neprostartoval třeba do zdi), tak musíš auto zajistit jinak. Třeba ruční brzdou, ale tady je problém, že se v pořádnejch mrazech nedoporučuje brzdit ruční, protože ti můžou zamrznout lanovody k zadním brzdám a pak neodjedeš vůbec.
Já třeba používám ruční brzdu maximálně ve větších kopcích, jinak vždycky nechávám na rovince zařazeno, pak naskočím a okamžitě odjíždím.
EsoRimmer, 14.11.2009 12:24:34
jedine si dávat pod kola cihly nebo dlažební kostky
Lucas, 14.11.2009 12:48:12
Prosim vas, uz nereste jak zabrzdit a cim nebrzdit. Kdyz zastavim u baraku (asi jen tady potrebuju startovat na dalku), tak je auto prakticky na rovine a stoji na klinech. Ted zase bude diskuze proc tam davam kliny. Nedavam je tam. Jen pri parkovani dojedu az na ne. Aspon auto nevjede do baraku. Takze nemusim davat ani rucni brzdu ani rychlost. Cekam reakci ze nekdo pujde kolem a roztlaci to. Vy normalne nekomu vlezete za plot a zkousite roztlacet auto? Snad uz jsem vsechno vyjasnil. Potrebuju jen vyradit imobilizer...
Lucas, 14.11.2009 12:50:09
Jeste dodam, ze rucni brzdu zatahuju i pres zimu a nikdy mi lanovody nezamrzly. Takze asi tak.
EsoRimmer, 14.11.2009 14:14:09
sem si tak vzpoměl ja ksem jednou jel prahou a někdo zaparkoval s autem na parkovišti a nenechal tam ani rychlost a ani nedal ručku a najednou auto vjelo na tramvajovou kolej.... to byl pak na silnici zmatek
pokud to máš na vlastnim pozemku tak by to neměl bejt problém
Lucas, 14.11.2009 17:56:23
Jo jo. Vlastni...