stw, 11.12.2010 22:25:10
naprazdno ma clanok 12,60V po pripojeni ventilatoru k PC (100mA) uz iba 12,57V a klesa. nabijacka ukazuje stale nabijaci prud 0.
Hill, 11.12.2010 23:23:54
Vybitou baterku dolévej jen těsně pod okraj desek, jinak ti po nabití přeteče.
Ale, jestli do ní nabíječka nechce nic nacpat, přestože jistě máš ověřené, že jinou baterku nabije, tak má některý článek vysoký vnitřní odpor. Tedy konečná.
stw, 12.12.2010 16:03:00
po doliati asi litra destilovanej vody a niekolkych hodinach "ulezania" vsetko funguje jak ma a dufam ze este dlho bude. ta asi tak.
Maikl, 12.12.2010 16:04:24
Sendy a nechal by se eponenciální nahradit logaritmickým? Někde jsem četl že to jde.
ELF, 12.12.2010 18:22:26
Jestli ti baterka do zavady fungovala a pak razem prestala, tak to nebylo jen nedostatkem elektrolytu, znamena to, ze cast ktera byla v elektrolytu se oddelila od zbytku desek (startovacim proudem se pretavila olovena mrizka).Dolitim elektrolytu a naslednym nabijenim muze dojit k vylouceni olova a obnoveni spoje ale spolehlivost nebude nejvetsi, takova baterka te muze nechat kdykoliv ve stychu a jizdu nekam dal od bydliste bych s ni rozhodne neriskoval. Byt tebou, provedu aspon improvizovany test spolehlivosti. Baterku naplno nabiju(melo by na ni byt tak 16V pri pripojene nabijecce a mela by intenzivne sumet), baterku pripojim do auta a necham aspon 1den vychladnout, pak zkusim tak 10x za sebou auto nastartovat a chcipnout, pokud to baterka zvladne tak mozna OK. Velky ubytek elektrolytu muze mit dve priciny 1)nabijeci soustava dava prilis velke napeti (vetsi nez 14,2V v pripade normalniho AKU, nebo vetsi nez 14,5V v pripade AKU legovaneho vapnikem)- v tom pripade chybi zhruba stejne elytu ve vsech clancich. 2)V AKU je zkratovany jeden clanek a ostatni jsou prebijene, v tom pripade je elektrolyt v jednom clanku na normalni hladine a v ostatnich je ho malo.
Protoze jsi naprazdno nameril 12,6V tipoval bych, elyt chybel ve vsech clancich. Pokud je dobijeci napeti do 14,2V , tak je AKU zrejme dosti stary a neudrzovany(starsi nez 4 roky)- s tim uz bych jizdu take neriskoval.
stw, 12.12.2010 19:58:26
no baterka ma 7 rokov ako auto :D ja ked som teraz startoval tak som si uvedomil, ze takto hladko mi este auto nestartovalo od kedy na nom jazdim. taze ona cast elektrolytu sa stratila casom. zima to iba dorazila podla mna. dnes som startoval zatial 6 krat a vzdy uplne perfektne a hladucko, az som sa cudoval. dufam ze to bude tak i nadalej.
mi-ro, 12.12.2010 20:25:36
Baterka 7 roků? tak to tě fakt někde nechá, jak píše ELF a bude to určitě někdy až zajedeš s nějakou stopařkou do lesa
ELF, 12.12.2010 21:16:01
7 let, tak to uz je zaslouzila duchodkyne, doprej ji zaslouzenou recyklaci a doprej autu novou.
PeterB, 13.12.2010 08:31:59
Suhlas, moja baterka tiez po 7 rokoch to z nicoho nic vzdala.