text ve fóru.

příspěvky od uživatele.
     Nelze vkládat nové příspěvky.    

s posuvníky / bez posuvníků
...
Nejnovější Předchozí 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 Další Nejstarší

LCD

ForteZH
, vloženo: 16.4.2010 00:14:28
« » 65845
ahojte...
mojej mame sa podarilo obliat notas...
vypol som ho... vybral baterku... rozobral... vycistil... vyfukal.. :D a vsetko ide len obraz nie...
na externom LCD mi obraz ide... a predpokladam ze som nic neznicil...

jedine co to zobrazuje je siva obrazovka a 3 ruzove pasiky dva po krajoch a jeden v strede... pekne simetricky..
napadlo ma ci nezatieklo aj pod LCD panel na ie flexi... ale ked som to rozobral nic tam nebolo.. LCD som rozobral na suciastky.. preistoru utrel a zlozil spet.
na obraze sa nic nezmenilo...

uz som cistil dost notasov a aj po niekolkich mesiacoch a vecom mnozste tekutiny...

neviete niekto poradidit alebo aspon okomentovat co sa mohlo stat???
ow, 16.4.2010 10:05:02
Tak to máš spoustu možností:
Zničení od zkratu způsobeného vlhkostí, koroze, krystalizace rozpuštěných minerálů, degradace izolace, atd. atd.
ForteZH, 16.4.2010 16:21:23
no povecme ze som to rozobral do Hodiny a podla toho pedpokladam ze to nebude kristalizaciou... a nejak sa mi nechce verit ze by to mohlo byt skratom.. ale nevivraciam to... len mi je to divne ze na externom monitore to ide a tie pasi sa nijak nemenia... dokonca ani po rozobrati LCD panelu...

indukční varná deska

, vloženo: 14.4.2010 22:30:11
« » 65827
Ahoj, prosím nemohl by mi někdo poradit? Kamarádce zapojili řemeslníci indukční varnou desku na 400 V, a když ji zapne, tak vyhazuje jistič.
bastlíno, 15.4.2010 00:52:07
Trochu málo informací.
Vyhazuje pokaždé, nebo jen někdy?

Když pokaždé, tak jsou asi tak tyto možnosti:
- zapojili to blbě
- je slabý jistič
- je vadná deska
- kombinace předchozích možností
- úplně něco jiného

Napiš jak to zapojili, jaký je to typ, jaký je jistič, jaké je zapojovací schéma,...
danhard, 15.4.2010 03:32:39
Varná deska se nezapojuje na mezifázové napětí, řemeslníci nepostupovali podle návodu, nebo mu nerozuměli a varná deska to má už za sebou.
Kup si za 20k jinou a nech si to zapojit od kvalifikované osoby.
ow, 15.4.2010 11:24:56
Vyhazuje to vždy nebo až když se zapne více plotýnek dohromady ?
Elfag, 15.4.2010 17:52:06
Je to instalace v rodinnem dome? Nebo v bytovce? Remeslnici desku zapojili podle schematu na 400V nebo desku pripojili k 400V? K desce se pripojuje PE, N, L1,L2(nekdy L3), na desce byva klema ktera propojuje PE a N v pripade stareho rozvodu s PEN. Pokud se klema neodstrani(nebo pouzije) v pripade noveho rozvodu tak vypadava PROUDOVY CHRANIC. Kreten ,ktery by na N pripojil L1 a na druhe L pripojil L2 - takoveho si vubec nedokazu predstavit. Doporucuju desku vyndat a prohlidnout si, jak to vubec zapojili.
PePe, 15.4.2010 18:09:55
PePe, 15.4.2010 18:10:06

Knihovna Eagle SA15-11

, vloženo: 15.4.2010 11:57:33
« » 65835
Ahoj, nemate nekdo vytvorenou knihovnu pro 7-segmentovy displej SA15-11??? Diky

Provoz MP3 prehravace s vadnym akumulatorem

mata hari
, vloženo: 14.4.2010 17:14:19
« » 65813
Dobry den vespolek. Mam starsi MP3 player + FM radio s mini obrazovkou Teac MP-360 uz bez akumulatoru. Chtel jsem ho provozovat na miniUSB nabijecce, ale bez akumulatoru se to ani neda zapnout. Kdyz ho pripojim miniUSB kabelem k PC, aktivuje se jako externi disk a da se na nej v pohode pristupovat (ale jen pristupovat, zadne prehravani MP3 nebo radio - nicmene to je pokud se dobre pamatuji "by design") Abych rozjel prehravani musim misto puvodniho akumulatoru pripojit nejaky jiny 3,6V (nabity). Pak vsechno funguje. Dal jsem misto akumulatoru dovnitr zenerku 3,6V + odpor na 5V, ale to nepomaha. Podle mereni se zda, ze bez akumulatoru z vetsiny USB nabijecek neleze ani 5V. S jinou USB nabijeckou se to prepne do stejneho rezimu jako pri pripojeni k PC. Neresil jste nekdo neco podobneho? Prijde mi absurdni mit to napojene na externi akumulator a dobijet ho jinde. Dik
ow, 14.4.2010 18:07:08
Možná je to dneska absurdní, ale ještě v éře diskmanů se akumulátory nabíjely v externí nabíječce běžně.

Co se týká tvého problému, tak se pokus sehnat stejný akumulátor jako ten starý. Někdy bývá přítomen i termistor, bez kterého to nepojede.
mata hari, 14.4.2010 23:32:47
Slo o interni akumulator, ktery chcipnul, takze ani s nim to neslo. Nahradni jsem nikde nenasel. A mimochodem, pamatuji i eru pred prvnimi walkmany a myslim, ze ani tehdy ani pozdeji se akumulatory kvuli nabijeni nemusely odpajet.
ow, 15.4.2010 11:24:03
Musíš sehnat co nejvíc podobný typ, nebo zapojit místo akumulátoru něco, aby si přístroj myslel, že akumulátor má. Často stačí připojit zdroj napětí s kondenzátorem a připojit termistor, ale může tam být i chytřejší inteligence. Dále je možné vykuchat nabíjecí část pryč a dát tam LDO 5V->3,3V, to ale vyžaduje zkušenosti.

Zapájené akumulátory se nabíjely v přístroji vždycky, to je pravda, ty se ale začaly vyskytovat masivně až relativně nedávno.

DSLR IRDO pre NIKON

, vloženo: 30.3.2010 08:06:27
« » 65580
Zdravim Ta, postavil som si tento ovladac, napalil PIC cez PICkit2 ten hex, ktory si k tomu prilozil a neako to nefunguje. IR LEDka nevysiela ziadne impulzy. Pritom zapojene to mam podla schemy. 1- VCC 2- IR LED 8- GND.
Kde mze byt chyba??Nemas nahoduo chybu v hexe??Budem vdacny za Tvoju pomoc.:-)
danhard, 31.3.2010 08:52:58
A máš dobře nahrané konfigurační slovo ?
Pimpiyoyo, 31.3.2010 09:12:03
Hm praveze neviem, je mozne, ze som si omylom prepisal OSCCAL. Da sa to neako vratit?
danhard, 31.3.2010 10:50:59
To by až tak nevadilo, jenom by byla o pár procent rozjetá frekvence, ale jinak by to fungovalo.
Nevím ale jestli je správne zvolený typ oscilátoru a jestli je použitý watchdog.
Jestli je to obsaženo v tom hex file, tak to nemusí dobře zpracovat tvůj programátor.
je to tenhle řádek:
:02400E00F5318A
kteraj by měl na adresu 2007h (počítáno ve slovech, v byte 400Eh)uložit slovo 31F5h.
MCLRE (bit 5) je uschopněn, ale pin 4 visí v luftě, chtělo by ho připojit na VCC.
Pimpiyoyo, 31.3.2010 11:13:03
V MPLABe som pozeral ze WatchDog je vypnuty. Myslis ze aj to moze byt chyba?? Ono ked osm pozeral cez kameru na mobile, tak ta LEDka vysiela ale len slabucky signal. Strasne slabo blikala.
Takze mam spojit ten pin 4 s VCC?
Pimpiyoyo, 31.3.2010 11:46:45
Tak som som to skusal cez ELNEC PIKprog2. Je tam viac nastaveni. Spojil som aj ten vyvod 4 s VCC, signal z LED je silnejsi, no stale to s fotakom nepohne.
V Configuracii mam takto nastavene :
Oscillator : 100=INTOSC(I/O ON GP4 and GP5)
Watchdog : DISABLE
Power-up-Timer : ENABLE
Code Protect : OFF
CPD : DISABLE
BODEN : ENABLE
MCLR : MCLR internally connected to Vdd
BG1:BG0 : 11

Co myslis, ako to mam spravne nastavit?
danhard, 31.3.2010 13:07:54
Tak to máš správně.
Psal jsi "IR LEDka nevysiela ziadne impulzy."
a ona "slabě bliká", to bude tím, že IR LEDka vždycky "slabě bliká" :-)
Podívej se na to osciloskopem, jakou frekvenci to vysílá.
Podívej se kde je uložená kalibrace oscilátoru (myslím že na konci programové paměti) a zkus tam nahrát 00h, 80h a FFh a uvidíš, kam se ta frekvence posune.
danhard, 31.3.2010 13:10:12
Jestli máš MCLRE disable, tak nemusíš pin 4 nikam připojovat.
(v tom hex file je enable, tak jsem se divil, že ten pin visí ve vzduchu, mohlo to dělat náhodně reset)
Josef von Epstein, 31.3.2010 15:02:16
a jaký ovladač si to vlastně ten Pimprle postavil? Píše tam: "postavil som si tento ovladac," ... jenže opomenul napsat jakýto ovladač...
danhard, 31.3.2010 15:18:47
Ale Pepo, nebuď jako natvrdlo, na Elwebu (to je jaksi mateřská stránka této diskuze) si Martin alias Elweb "wanted, reward 1.000 Dollars !" :-D postavil takovéto šidítko.
Pimpiyoyo, 1.4.2010 08:12:44
Tak skusil som to pomerat jak osciloskopom, tak i multimetrom s rozsahom merania frekvencie a nic.. Nenameral som vobec nic.
Pimpiyoyo, 1.4.2010 14:44:53
"Ovladac" leti cez zatvorene okno. Mal som pocit ze je to fake a asi som nemylil.
danhard, 1.4.2010 15:29:26
Sam ses fake, cesky srac, pokud ta LEDka nejak blika, tak to neco dela a osciloskopem to byt videt musi.
Zjevne tam neleze cista frekvence, ale nejaka zmet pulzu, takze merit to jako frekvenci multimetrem muze akorat blb.
Venca, 1.4.2010 23:41:19
jakpak jsi to tím osciloskopme měřil?
Venca, 2.4.2010 00:32:25
nenpasal jsi tady co máš za foták a zda máš vůbec zapnutout IR spoušť
Pimpiyoyo, 2.4.2010 09:15:15
VENCA:
neviem ci som to meral spravne tym skopom. Pripojil som to priamo na IR LED a tak som meral. Ak som to meral zle, oprav ma.
No a mam Nikon D60, a podla netu by to malo ist. CO myslis?
Venca, 2.4.2010 11:04:09
no jde o to, že já jsem si tu IR spoušt udělla taky, sice podle jiného návodu, ale fachá mi to jak na D40 tak na D80. Tak nejspíše máš problém někde v HW. Copak ti ten osciloskop ukázal ? Co přesně za typ osciloskopu máš ?
Pimpiyoyo, 2.4.2010 13:41:24
VENCA:
tak potom by to malo ist aj mne na mojej D60, lebo ten povodny original ovladac je kompatibilny.
Meral som to neakym ruskym skopom a jedine co mi ukazalo bola skakajuca rovna ciara.:-O . Ziaden signal.
Hm, a mas niekde tu schemu a firmware tvojho funkcneho IR?
vobec to nechapem, preco to nechce ist, ved je to tak primitivne zapojenie, este som aj dosku nakreslil kvoli tomu, aby to neako vyzeralo.8-)
Pimpiyoyo, 15.4.2010 10:47:19
Tak som to spojazdnil. Nakoniec nebola chyba v HW, ani v SW. Vsetko som mal v poriadku. ALE chyba bola v nastaveni fotaku. Nemal som totiz zapnutu volbu spustania cez IrDO.
Tymto dakujem vsetkym, co sa mi snazili poradit a ja sa zasa ucim na vlastnych chybach.! ! ?
Prajem hodne zdaru vsetkym!!8-) :-D :-D :-)

Zapalovani

cosanostra
, vloženo: 14.4.2010 17:19:41
« » 65814
Dobry den,zdravim cele forum z nemecka,proto prosim omluvte mou interpunkci.Chtel bych poprosit zdejsi magy,aby byli tak laskavi a vysvetlily mi jak funguje zapalovani napriklad u takove motorove pily nebo centraly....atd. Ktera se startuje pomoci startovaciho lanka.Dekuji
EsoRimmer, 14.4.2010 17:32:09
Pokusim se ti to popsat, jak si to pamatuju z dob, kdy jsem se hrabal ve fichlech.

Takže: lanko roztočí hřídel motoru, na které je magnet co vytváří el proud, pak je tam "kladívko" mechanickej spínač co sepne zrovna, když je píst v horní úvrati, směs ze zapálí přez cívku ve které se transformuje proud z primárního vinutí, do cívky jde proud co vyrobí ten elektromagnet.

Nevim jestli to u el. pily taky takhle funguje, ale myslim si že princip by měl být stejný.

Ještě takový dodatek: ke "kladívku" bejvá paralelně kondenzátor, je zam z důvodu že když se kontakt rozepl tak nabil náboj a nevznikaly tak velký oblouky, tím se to "kladívko" míň opotřebovávalo, ale když se seplo tak se ten kondík natvrdo vybil, takže těžko říct jestli to tomu kladívku ještě víc neškodilo.

Snad sem to napsal srozumitelně :-)
danhard, 14.4.2010 18:16:36
Jiskra vznikne tím, že kontak rozepne a cívka s nabuzeným proudem udělá napěťovou spičku.
cosanostra, 14.4.2010 18:20:21
Diky moc,moc jste mi pohli;-)
cosanostra, 14.4.2010 18:21:02
pomohli
EsoRimmer, 14.4.2010 18:23:33
I to je možný, za chybu se omlouvám
Hill, 14.4.2010 18:47:00
To je nejen možný, to je hotový: při přerušení obvodu s indukčností se snaží magnetické pole v cívce působit proti změně, která to vyvolala. Tedy - snaží se obvodem s náhle vysokým odporem protlačit proud. Tedy vznikne napěťová špička.
Protože rychlost odtržení kontaktů je konečná, je v momentu, kdy vznikla napěťová špička, mezi kontakty příliš malá vzdálenost, kterou toto napětí snadno prorazí. Proto se tam dává kondenzátor. Ten je v okamžiku odtrhu vybitý, takže představuje na okamžik zkrat, který "sežere" část té špičky aspoň po dobu, než budou kontakty od sebe dostatečně vzdálené. Sice se tím "zpomalí" rozepnutí obvodu, tedy se i poněkud sníží i naindukovaná napěťová špička, ale v praxi to vadí méně, než ojiskřování kontaktů.
Elfag, 14.4.2010 19:09:22
No, na fichtlu to tak bylo, ale novy stroje maji vetsinou tzv CDI zapalovani. Zdrojem energie je alternator s permanentnimi magnety na kterem je vinuti ktere vyrabi cca 200V AC, specialni svab obsahuje usmernovaci diody, tyristor a pomocne obvody, stridave napeti se usmerni a nabije se s nim kondenzator na cca 300VDC, v alternatoru je dale umistena specialni snimaci civka ktera vyrabi impuls v okamziku kdy je vhodny okamzik zazehu(na rotoru byva vystupek nebo je v nem vlisovan pomocny magnet), impuls ze snimaci civky projde zapalovacim svabem ve kterem se sepne tyristor a posle 300V z kondenzatoru(kapacita cca 1uF) do zapalovaci civky kde se transformuje na napeti nutne pro zapaleni smesi(bezne kolem 20kV).CDI zapalovani byva casto resene jako monoblok - civka kondenzator a vse ostatni je zalite v plastu ze ktereho kouka jen upevnovaci drzak, kabel ke svicce a napajeci a ridici kabel.
Kondenzator v klasickem zapalovani ma funkci trochu sofistikovanejsi - energie v zapalovaci civce je akumulovana v magnetickem poli jadra, ktere je buzeno stejnosmernym proudem cca 3 -5A, zapalovaci civka ma prevod cca 100 a tak pri preruseni proudu v primaru kladivkem by na primaru vznikla spicka kolem 200V, tato spicka by probuila mezeru mezeru prerusovace a naskocil by oblouk o napeti cca 24V, takze na sekundaru by bylo cca 2400V coz je nedostatecne. Proto je paralelne k prerusovaci kondenzator(cca 0,25uF/250V AC) ktery snizi rychlost narustu napeti na mezere prerusovace tak aby narust napeti odpovidal rychlosti narustu mezery.
Elfag, 14.4.2010 19:11:09
Hille, byl jsi rychlejsi.

Aktivní nebo pasivní vyhybku?

, vloženo: 12.4.2010 23:14:01
« » 65780
Zdravím. Mohl by se mi někdo prosím vyjádřit, zda je lepší mít adiosoustavu s fullrange zesilvaočem a reprobednu s pasivní vyhybkou, NEBO zesilovač natřikrát (třeba) a vyhybku mít aktivní, každý reproduktor krmit zvlášť zesilovačem. Jaké jsou výhody případně nevýhody těchto topologií?
Díky, H.
ow, 12.4.2010 23:42:02
Lepší je to natřikrát nebo nadvakrát basy a středy+výšky, má to o maličký kousek lepší charakteristiku, nepotřebuješ motat tlumivky do výhybek, ale zase si připlatíš na polovodičích, na chladičích, potřebuješ větší bednu a tak.
jan16, 12.4.2010 23:44:40
V čem konkrétně lepší charakteristiku?
V čem spočívá důvod potřebného zvětšní objemu bedny?
hopkins, 13.4.2010 09:04:47
čím větší bedna, tím je líp vidět a čím silnější zesik, tím větší bengál to dělá. Chápeš, ne? :-D :-D
danhard, 13.4.2010 09:09:01
Basová sekce + středovýšky má určitý přínos při konstrukci celého řetězce zesilovač + reprobedna, především při konstrukci výhybky na dolním konci pásma.
V komerci z toho vychází konstrukce 2+1, tedy 2xstředovýšky + subwoofer.
ow, 13.4.2010 10:16:15
Myslel jsem bednu na zesilovač, reprobedna zůstává stejná.
jan16, 13.4.2010 23:13:27
Díky, ale to co jsem očekával že mi řeknete, jsem se nedozvěděl, že aktivní výhybky mají větší problémy s fázovým posunem, než vyhybky pasivní.
jan16, 13.4.2010 23:14:09
Nyní jsme se vyjádřil nevhodně. Já to nevěděl, ale řekli mi to jiní jinde. Tak jsem zvědavý, jeslti to je pravda.
Sendy, 13.4.2010 23:20:09
Cože ??
jan16, 13.4.2010 23:25:23
Jak cože? Ptám se, zda jsou tam nějaké rozdíly v těch fázových posunech signálů jednotlivých pásem.
Sendy, 13.4.2010 23:29:33
Kdes přišel k té moudrosti ?
Sendy, 13.4.2010 23:32:56
Raději si prostuduj vše zde :
http://czechaudio.com/CZ/Theory.htm

Snížení jasu

Honza
, vloženo: 12.4.2010 20:37:25
« » 65775
Zdravím, chtěl bych se zeptat ohledně snížení jasu úsporky. Mám 13W úsporku a když dám do cesty 470n kondík, klesne jí jas podle představ. Když bych ale chtěl vypínašem ten jas "řídit", potřebuji v cestě kond buď nechat, nebo ho vypínačem zkratovat. Bojím se ale, že ho jen tak zkratovat nepůjde, to se mu nebude líbit, tak jsem chtěl znát váš názor, jak to řešit. Díky
EsoRimmer, 12.4.2010 20:41:23
Nevim jestli je to ideální řešení jak snížit jas, ale co to zkratovat přez výkonnější odpor ;-) to by prostě mělo fungovat
Honza, 12.4.2010 21:47:35
jasně, ale pak proud přes ten odpor půjde pořád a bude akorát topit. I když impedance svítitla bude vysoká (až kiloohmy), jednotky ohmů by nevadily ... je to tak?
ow, 13.4.2010 10:22:58
Pokud se bojíš o životnost kondenzátoru, můžeš použít přepínač I-0-II a v jedné větvi to půjde na přímo a v druhé větvi přes kondenzátor.
Karlos, 13.4.2010 15:05:25
Ono hlavně u výbojek se řídí jas úplně jinak. Tímto způsobem ti leda tak brzo odejde... 8-)

odrušení ss napětí

, vloženo: 11.4.2010 19:56:00
« » 65749
Zdravím, potřeboval bych poradit, jak se zbavit rušení na napájení zesilovače v autě. Zkoušel jsem tam dát trafo s odporem sériově aby fungovalo jako tlumivka, a kondenzátor paralelně abych si vytvořil jakýsi LC filtr. Fugovalo to skoro dokonale ale potřeboval bych se nějak dopočítat hodnotám součástek, abych si mohl někde nechat navinout tlumivku s odpovídajícím počtem závitů. Potřeboval bych prostě filtr který bude ořezávat všechno od 20hz do 8khz protože je to rušení závilé na otáčkách motoru. Nebo jestli máte někdo lepší nápad? Zdadání je tedy +-12V ss z auta s rušením co nejlépe vyfiltrovat aby tam nebylo. Dik moc.
Dalík, 12.4.2010 09:49:17
Použij normální lineární stabilizátor, něco jako LM350T, katalogové zapojení a nastavený tak na 9,5-10 V, rádio poběží i na těch 9,5V. Mají ho v GM za 35 Kč.
Banda ® napsat vzkaz uživateli Banda, 12.4.2010 13:50:23
Dá se koupit hotový výrobek.
donjirka, 12.4.2010 18:58:18
to ale přeci sabilizátor nemůže vydržet zesilovač bere 12A
Ivoš, 12.4.2010 19:18:36
jestli slyšíš rušení z motoru, tak si nech zkontrolovat alternátor, jestli tam není prošvihlá nějaká dioda. normálně stačí filtr co je přímo v rádiu
Hill, 12.4.2010 19:42:04
Pokud nemáš audio blbě ukostřené, tak filtr v zesilovači stačí. Ale kostru napájení zesilovače musíš mít připojenou ve stejném uzlu, kde je ukostřené napájení zdroje signálu a pokud možno ji vést v těsném souběhu se signálovými kablíky. Dvojí zem je hajzl, zvlášť u velkých odběrů.

frekvenční filtr

, vloženo: 11.4.2010 09:54:54
« » 65726
Ahoj, potřeboval bych poradit ohledně menší modifikace mého dosavadního schématu (http://img88.imageshack.us/img88/9383/62164034.jpg).

Zadání úlohy:
1.
Navrhněte filtr typu dolní propust 1. a 2. řádu s kritickým kmitočtem fK=16khz. Filtr Navrhněte kaskádní syntézou. Jednotlivé bloky oddělte vhodným zapojením s OZ typu 741 pro impedanční přizpůsobení.
2.
Jedno zapojení s OZ navrhněte tak, abyste mohli měnit zesílení Au výstupního signalu pro 1. i 2. řád plynule v rozsahu od 1 do 2.

- můj dotaz je jestli by jednotlivá OZtka neměla být odděleny spínačem, případně jestli vše ostatní sedí.
hopkins, 11.4.2010 10:05:55
zkus FilterPro software od Texas Instuments :-)
kroketa, 11.4.2010 10:12:39
já nepotřebuju další software pro návrh schématu ..
Sendy, 11.4.2010 10:30:50
Co tak dávat víc pozor ve škole ? ;-)
kroketa, 11.4.2010 10:38:17
když mě to absolutně nebaví, tak je to pak těžký ..
EsoRimmer, 11.4.2010 10:49:29
když tě to nebaví, tak proč si na tu školu lezl????
kroketa, 11.4.2010 11:01:57
koukam, že tady se pomoci nedočkám
zdeněk, 11.4.2010 11:32:44
kondenzátor C1 máš blbě zapojený, měl by být zapojen na výstup IC1A.
zdeněk, 11.4.2010 11:34:56
A nepíšeš jakou aproximaci chceš zvolit (Bessel, čebyšev, atd..)
kroketa, 11.4.2010 12:13:41
aproximace je libovolná .. ta zadaná není, .. spíš mi není jasné, kam a jak zakomponovat ten přepínač
zdeněk, 11.4.2010 15:34:56
že by ten přepínač přepínal řád filtru?

Ze zadání to není patrné, ale přijde mi že asi mysleli jednoduchý RC článek impedančně oddělený(R-C + OZ + R-C +OZ) a ne aktivní filtry co jsi zde nakreslil. Pak se řád filtru dá změnit vyřazením jednoho R-C článku.
Zdeněk, 12.4.2010 11:15:04
dal jsem schéma do galerie, akorát to invertuje signál, jinak by to mělo být v pohodě.
Zdeněk, 12.4.2010 11:15:20
hopkins, 12.4.2010 18:34:33
co treba tohle ... (viz fotka v galerii)
Nejnovější Předchozí 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 Další Nejstarší
TOPlist
  V databázi je 78941 příspěvků (11686 otázek, 67255 odpovědí)




...

předchozí příspěvek / další stránka: « »
(c) Martin Olejár, 1999 ÷ 2024 :: www.elweb.cz :: kontakt