text ve fóru.

příspěvky od uživatele.
     Nelze vkládat nové příspěvky.    

s posuvníky / bez posuvníků
...
Nejnovější Předchozí 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 Další Nejstarší

LCD Inverter transformer

, vloženo: 16.8.2009 18:25:09
« » 60524
Zdravím,
nutně sháním tento transformátorek:

80LL15T-7-DN G 510

Nikde ho nemůžu sehnat. Poradí mi někdo? Nebo jestli ho někdo má..?

http://s1.imgupload.cz/img/--/19267/a6opS/P1000396.JPG

Je to z LCD Fujitsu-Siemens
Mockát díky (viz url odkaz)
--miki--, 17.8.2009 20:34:05
Hmmmmm :-/
jezevec, 17.8.2009 20:55:39
Napiš přesný typ monitoru a kolik má trubic.
--miki--, 18.8.2009 05:30:52
Je to Fujitsu-Siemens typ scaleoview t19-2 a ma dve trubice.
jezevec, 18.8.2009 14:53:58
Ivoš, 18.8.2009 22:10:42
už jsi zkoušel servis výrobce, kapsch nebo český servis?
--miki--, 19.8.2009 22:23:20
Napsal jsem mail vsem servisum co opravujou Fujitsu-Siemens, tak postupne odpovidaji, ale pokazde negativne :(
--miki--, 20.8.2009 21:06:41
Jezevec: Tohle nechci. nebudu prece davat litr za cely modul, kdyz mam v dupe jen to trafko. Navic ten monitor ani nema tak vysokou cenu, ale za to trafo bych 200 dal. Kdybych aspon vedel jaky je rozdil v tom oznaceni 449 na tom eBay a 500 ten, ktery tam ma byt....
--miki--, 20.8.2009 21:11:00
Teda 509 a 510.
Mrknete tady: http://cgi.ebay.com.my/LCD-INVERTER-TRANSFORMER-80LL15T-7-DNG-509_W0QQitemZ390077636449QQc mdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item5ad2705f61&_trksid=p3911.c0.m14
Pokud to nakonec objednam tak muzu prihodit i nejake jine veci... Mu mrknete co ma na prodej...
Ivoš, 21.8.2009 00:45:54
zo zkusit pohledat v servisech jinej invertor z jakýkoli jiný devatenáctky? budou podobný... A je to trafo opravdu v háji?
--miki--, 22.8.2009 01:46:40
Ivos: Jo je uplne v haji. Litaly tam vnem jiskry. Chtel jsem to previnout ale je to tak dobre zality, ze je velky problem to rozebrat s tak nenounkym dratkem. Navic tam jsou vyvody vedene pod vinutimi a ruzne propojene. Druhe trafo na te deste je v poradku. Pri nejhorsim bych to zkusil z toho eBay, ale nevim jaky je mezi nimi rozdil. Kupovat celou universal desku nema vubec smysl. To bych si mohl koupit novy monitor.
Btw: Taky me zarazilo, ze kdyz si koupim znacku Fujitsu-Siemens najdu v ni LCD Samsung :D
--miki--, 23.8.2009 13:09:53
Héééélp:-(
Ivoš, 23.8.2009 22:47:24
Už jsi zjišťoval potřebné U a I?
--miki--, 24.8.2009 14:14:14
Ivoš: Mysliš k tomu trafku??? To trafo na netu nenajdu vubec krom eBaye Na tom druhem se mi to nechce moc merit protoze si nechcu odrovnat merak. Je tam prece vn, ne? Navic nevim k cemu by mi to bylo?? :-O
--miki--, 24.8.2009 14:14:59
Navic by to ochrana vypnula nez bych stacil neco namerit
Ivoš, 24.8.2009 17:20:56
to ne, jen abys věděl, že potřebuješ invertor např. 800V, 10mA
myslím že nebude problém sehnat nějakou univerzální náhradu
--miki--, 24.8.2009 20:50:44
Ivoš: Mno jo, ale ja nechcu kompletně celý invertor. Bude to nechutně drahý vzhledem k tomu monitoru. Bylo by lepsi, kdyby nekdo vykuchal nejaky svuj, kde by to trafo mohlo byt a poslal mi ho :-D Ted mi napsal dalsi servis, ze tento dil nemuzou sehnat. Kdyby se aspon dalo to trafko rozebrat, tak bych si dal práci s navinutím nového. jenze to je zalite nejakym jejich lepidlem, které sotva pajka roztaví... Kdybych to objednal pres eBay tak by mi to s postovnym vyslo na 200kc. Ale nevím jakou mam jistotu, ze to prijde, i kdyz to je od seriozniho prodejce co zasila i do Česka. Má tam spoustu dalších věcí k lcdckam...
http://shop.ebay.com.my/exxpressparts/m.html?_nkw=&_armrs=1&_from=&_ipg=
Ale taky dalsi problem je v tom, ze nemam ucet na eBay a on akceptuje pouze platbu přes PayPal a to ja si zrizovat nechcu :( Navic tam je to trafko oznacene jako 509
http://cgi.ebay.com.my/LCD-INVERTER-TRANSFORMER-80LL15T-7-DNG-509_W0QQitemZ390077636449QQc mdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item5ad2705f61&_trksid=p3911.c0.m14
a ja potrebuju 510
http://s1.imgupload.cz/img/--/19267/a6opS/P1000396.JPG
Kdybych aspon vedel, jaky je mezitim rozdíl... Abych to tam nedal a nemel potom jednu cast mene a druhou vice podsvetlenou nebo aby to neblikalo....
--miki--, 24.8.2009 20:54:59
Ivoš, 25.8.2009 08:01:11
bejt tebou, tak to risknu, líp asi nepořídíš, vem hned 2 aby obě trubice jasily stejně, registrace na ebay ani na paypal není žádnej problém...
--miki--, 25.8.2009 10:14:17
no ja chcu utracet co nejmin
Ivoš, 25.8.2009 10:48:20
:-D tak to hoď na aukro a pak si kup jinej...
--miki--, 25.8.2009 10:54:29
Nikdo nebude chtit takovej rozebranej

SPI, ISP a dva MCU

Zloun
, vloženo: 25.8.2009 10:33:57
« » 60669
Zdravím chlapi! Mám dvě AVRmegy a chci mezi nimi komunikovat po SPI. Problém je ale v tom, že programovat je můžu taky jenom pomocí ISP programátoru a tomu chybí pin SS, resp. CS - chip select. Kdyby ho měl tak bych tam hodil dva konektory, pro každý procesor a bylo by.
No a v podstatě teď nevím, jestli mi to nebude programovat oba zároveň, když je mám spolu zapojené na "sběrnici" nebo jestli se ta komunikace nebude nějak hádat.
Uvažoval jsem, že bych ty piny SS připojil přes pullup na + a potom bych je jumperem stahoval do země, podle toho který CPU bych chtěl programovat. Ale nejsem si jistý, jestli to tak funguje i u programování.

Díky

zapojenie led

lol
, vloženo: 23.8.2009 21:04:32
« » 60630
nazdar chalani....prosim vas potreboval by som poradit ako zapojit 5lediek...za sebov...pocul som nieco o seriovo a no ja toto as tak neovladam.....bude to v pc...takze mam k dispozici mulex 5v 12v a este kable s power led diody myslim ze 3,3v to neviem....robim taky tuning...ale us som raz vyskratoval pc tak to chcem poriadne....nikde to neviem najist..aj tu som pozeral ale daky obrazok by bodol som lama....dakujem moc
ASD, 23.8.2009 21:20:34
1) Kup 3 ks MODRÝCH LEDek a odpor 180 Ohm. Pokud robíš tuning, tak stejně jiná barva než modrá nepřipadá v úvahu.
2) 2x sletuj nohu u useknuté strany LED s jinou LED s nohou u neuseknuté strany. Každé dvě LED můžeš propojit pouze jednou a nesmí být propojeny 3 a více nohou.
4) Přiletuj odpor na poslední nohu u neuseknuté strany.
5) Zapoj poslední volnou nohu LED na GND a odpor na +12V.
EsoRimmer, 23.8.2009 23:45:56
hmm pěkný vysvětlení, a kde je třetí bod? nevim jestli to bez něj složí ;-):-D
Wicker, 24.8.2009 00:06:29
ASD, 24.8.2009 00:38:10
Číslování se mi nějak pokazilo :-O
Wicker, 24.8.2009 10:21:47
? :-D
Natal, 24.8.2009 21:31:58
Prosím tě, teď to neber jako urážku, ale jak se ti podařilo LED diodama "vyzkratovat" PC?:-D ;-)
EsoRimmer, 24.8.2009 21:49:48
asi zapojil + a gnd na jeden vývod diody :-(
EsoRimmer, 24.8.2009 21:49:52
asi zapojil + a gnd na jeden vývod diody :-(

Eagle professional

, vloženo: 23.8.2009 14:04:40
« » 60616
Ahojky, nevíte kde se dá stáhnout plná verze eagle? Vím, je to nelegální, ale určitě tu nejsem sám. Jak jsem se díval tak je to tu Praktická elektronika na rapidshare apod. :)
ASD, 23.8.2009 14:43:08
Warez tady nepodporujeme. Obrať se zde http://www.elcad.cz/eagle/
http://www.cadsoftusa.com/
danhard, 23.8.2009 16:20:49
U cadsoftu jsou to jaksi "plné" verze :-)
dsoft, 24.8.2009 00:46:29
ano jsou to plné verze ale mají omezení na velikost desky i schématu a to mi neskutečně vadí protože tam nemůžu dát koncove tranzistory...:-(
dsoft, 24.8.2009 11:40:45
OK tak jste me přesvědčili a sehnal jsem si origo, ale jakmile ho nainstaluju zadám klíč... a chci si udělat desku tak při přesouvání součástek spadne čím to je?
ASD, 24.8.2009 14:16:24
Jestli máš originál, potom máš výhody plynoucí z originálu a to například podporu prodejce/výrobce, obrať se na něho.
Eagle samozřejmě při přesunování desky normálně nepadá.
dohnalik, 24.8.2009 15:26:45
tak jsem se dozvědel že to nejspíš originál nebude. du si to vyřídit z prodejcem

Trafo

, vloženo: 23.8.2009 18:46:09
« » 60628
Mám transformátor 12V 2100mA. Chci se zeptat, zda tato hodnota proudu tedy 2100mA, při doteku může ublížit. Díky
Elektronix, 23.8.2009 19:01:05
proud ti neublíží :-D a 12V je bezpečný napětí.
ASD, 23.8.2009 21:27:32
Akumulátor 12V dá na počkání 150 000 mA a také tě nezabíjí, natož toto prdítko :-)
Je to tak, že tě zabije už cca 20 mA, ale 12V přes tebe protlačí nejvýše cca 3mA a tedy se ti nic nestane. Do 24VDC si nemusíš dělat žádné starosti.

SAD1024

EsoRimmer
, vloženo: 22.8.2009 18:34:41
« » 60600
ahoj, nevíte čím by se dal nahradit obvod SAD1024???
danhard, 22.8.2009 18:45:37
TDA1022 ? ale je to stejná exotika :-)
EsoRimmer, 22.8.2009 19:03:27
tak to asi u nás v čecháh neseženu co... možná na aukru ale to bych musel mít sakra štěstí....
Sendy, 22.8.2009 19:37:51
Ivoš, 22.8.2009 20:45:16
danhard, 23.8.2009 11:11:31
Spíš řekni, co s tím chceš dělat ?
EsoRimmer, 23.8.2009 13:04:00
no chtěl jsem si udělat toto, ale kdyby jste měl někdo třeba jinej návod na tenhle efekt a z dostupnějších součástek tak to jen uvítám ;-) (viz fotka v galerii)
Sendy, 23.8.2009 13:35:34
Jo, kdyby se dala vzducholoď vyrobit ze sádry a vlezla by do batohu, měli bychom ji každý;-) .
danhard, 23.8.2009 16:28:51
Ale dala, udělej si to zpoždění digitálně nejakou sigma delta modulací a digitálním posuvným registrem.
Sendy, 23.8.2009 16:53:34
A jak si do tý sigmadelta namodeluje ten šum a bordel interferencí z toho SAD ? :-)
abdul, 23.8.2009 17:03:39
Odpoved je jednoducha.... zajdi do obchodu a kup si radsej nejaky boss alebo hocjaky najlacnejsi flanger... aj ked to zbastlis nebude to ono...ale ked to robis pre dobry pocit tak ok... aj mna taketo veci bavia...len proste originalu sa nevyrovnas
Sendy, 23.8.2009 17:14:33
Původní inspirace je tu :
http://freeinfosociety.com/media.php?id=2096

HOLICE

mário
, vloženo: 11.8.2009 11:35:18
« » 60352
Čau pojedete někdo do Holic? Daj se tam pořídit lacino součástky a jinej materiál.Jeto příští tejden v pátek a sobotu.
kvitko, 11.8.2009 13:48:41
Ja o tom uvazuju, lakaji mne tam lidi co jsem dlouho nevidel.
kvitko, 23.8.2009 09:55:12
Jsem byl v Holicich, cekal jsem, ze tam uvidim danharda, ze tam bude mit stolecek s jeho kramama z trucovny a take ty slibene odpory a treba take slavobranu s napisem "vitame Kvitka" :-D .... a ono nic. Po danhardovi ani stopa... :-/
Sendy, 23.8.2009 10:50:14
No jo.. a koupil sis aspoň pár našich Ericson bezindukčních zátěží ? :-)
danhard, 23.8.2009 11:10:02
Slíbené odpory na tebe Kvítko čekají přes 3/4 roku v Praze a jaksi jsi nesdělil, kam je mám dodat ?
Co bych dělal v Holicích ? šrotu mám už doma dost.
http://www.elweb.cz/fotky/843.jpg
Jen tohle jsem si chtěl koupit a to jsem jaksi zaspal.
Copak to asi je Kvítko ?
mário, 23.8.2009 14:39:53
Holice sou pro mě vánoce v létě.Dáse tam nakupovat lacino a eště smlouvat.Třeba kuprexit toho sem si koupil aspon na rok.A aby se mě nekazil tj. měd aby nezčernala tak sem si nechal na vrchu desky co spotřebuju v nejbližší době. A ostatní jsem zabalil do celofánu tak se k mědi nedostane vzduch.

zdroj 180V

PeterB
, vloženo: 22.8.2009 08:33:42
« » 60592
Nazdar,
V dohladnej dobe budem asi potrebovat zdroj pre napajanie servopohonu, tipujem tak 160-180V/5A na jeden motor, motory budu dva. Naroky na kvalitu vystupneho napatia nie su vysoke, v podstate by stacilo trafo s usmernovacom a filtrom, no neviem ci by nebolo lepsie skusit zohnat nejaky spinany zdroj. Ak by niekto vedel o niecom takom, tak dajte vediet.
Samozrejme to chce najnizsiu cenu :)
Elfag, 22.8.2009 10:06:58
180V/10A - to mas prikon zdroje 2kW, to neni na zadne bastleni na kuchynskem stole.2kW trafo na 50Hz taky neni zadny prcek. Potrebujes mit vystup zdroje galvanicky oddeleny od site? Pokud ne , mozna by byl resenim rizeny usmernovac, nebo usmernovac a za nim step-down menic. Tlumivka se prece jen dela lip nez trafo.
PeterB, 22.8.2009 13:12:02
Galvanicke oddelenie, to je dobra otazka..pokial ale menic na servo bude mat galv. oddelene vstupy, tak to nie je asi nutne.
co sa tyka vykonu, tak tych 10A nie je trvaly prud, lebo tie motory budu polohovat plech v X-Y osiach, a je mala sanca,ze oba budu naraz v plnom zabere.
Dalsia alternativa je taka, ze mam doma stare analogove menice so vstupom od tachodynama, na ktore by bolo treba dobastlit digitalne riadenie polohovania a aj prevodnik IRC/tacho, ale touto alternativou sa zatial nezaoberam.
Elfag, 22.8.2009 14:13:28
Mala sance neni nulova sance, polovodice musis na ten maximalni proud dimensovat, chlazeni, prumery dratu ne,50Hz sitovy trafo kratkodobe pretizeni snese, feritova trafa a tlumivky snaseji presyceni podstatne hur s destruktivnimi ucinky pro polovodice.
Storm, 22.8.2009 15:59:58
co to máš přesně za motory?
PeterB, 23.8.2009 08:29:40
jj, polovodice urcite bude treba predimenzovat. Motory su stare z cias sociku, pokial dobre pamatam tak mez brno, vykon asi 500W, maju asi 20kg. V povodnom nasadeni to boli tiez pouzivane ako servomotory pre polohovanie. Typove oznacenie budem vediet v priebehu buduceho tyzdna.

Nabíjení

Valtr
, vloženo: 12.8.2008 12:24:06
« » 49301
Zdravim. Elektrice moc nerozumim, ale doslal jsem 12V nabíječku a chtěl bych nabíjet 6V baterku na motorku. Je to nějak možný? Jsem schopnej si i něco vyrobit nebo tam stačí zařadit nějakej odpor? Díky za rady.
Sendy, 12.8.2008 12:33:05
Nabíjej dvě baterky 6V v sérii a bude to OK.
Valtr, 12.8.2008 12:40:08
Když já mam jenom jednu :-)
kvitko, 12.8.2008 14:20:07
Tak si kup ještě jednu. Obě nabíjej a v motorce je prohazuj.:-)
Geograf, 12.8.2008 15:41:17
Se chudak slusne zepta, a vy mu zas prd poradite :-|
-->> Valtr: trochu tu nabijecku specifikuj, jestli je tam jenom nejaky trafo s usmernovaci diodou, nebo je to nacpany elektronikou.
kvitko, 12.8.2008 16:37:29
jsou různý nabíječky, záleží na tom, jaký máš rozpočet. Jestli máš malý rozpočet, tak si kup radší ještě druhou baterku. A jestli nevíš co s penězma, tak si kup super moderní nabíječku řízenou počítačem.
Ivoš, 12.8.2008 18:32:05
vraž s tou baterkou do série žárovku 6V a 6W (podle proudu nabíječky) a hlídej aby se neuvařila...
Valtr, 13.8.2008 09:49:22
A kolik hodin se bude zhruba nabíjet když bude mít třeba 4V?
Ivoš, 13.8.2008 11:11:00
záleží jak je na tom, 4V znamená, že je dost podvybitá a asi bude potřebovat víc cyklů než na tom bude líp. připoj ji tak na půl dne a uvidíš, nabitá bude mít mezi 6-7V a to i při zatížení...
Valtr, 13.8.2008 23:02:51
S těma 4V jsem jenom hádal. Když jsem ji naposled měřil tak měla lehce přes 6V, ale pak jsem ještě najel víc jak přes 300 km a bohužel mi blbne dobíjení na motorce a tak po té jízdě už celkem skomírala (už mi to skoro chvílema nebralo ani zapalování). Když pak chvíli nejedu tak se zase zmátoří, ale už cítím že už to není ono, tak bych jí chtěl radši pořádně dobít.
Ivoš, 14.8.2008 09:41:16
jasan, .. a opravit to dobíjení :-D
Valtr, 14.8.2008 10:21:28
No to bych rád. Mě už to fungovalo. Asi po 5 letech se mi to podařilo spravit. Ted v létě jsem najel asi 2000 km a krásně to šlapalo, ale najednou to přestalo stíhat dobíjet a zvládá to jen zapalovaní a parkovačky, ale hlavní světla ne, takže jsem zase v pr**li a nevím co s stím :-|
Valtr, 19.8.2008 12:31:58
Ta nabíječka je to tahle: http://www.find2trade.com/en/offer.php?id=2965&cid=1117457766 čili nabíjecí proud stálých 4A a baterku mam: http://www.battery.cz/motobaterie-yuasa-6n11a-1b-v1297 čili 11Ah. Zatim jsem sehnal jenom žárovku 6V/0,25A (resp. 12V/0,25A) což je asi málo a hádám že by to baterka nepřežila, tak se musim ještě někde poohlídnout.
Valtr, 19.8.2008 14:39:23
Ted mě tak napadá, že ten nabíjecí proud 4A asi není moc ideální když nabíjecí proud má být 0,1 kapacity a já mam 11Ah.
Jan16 ® napsat vzkaz uživateli Jan16, 19.8.2008 19:57:57
pokud tam dáš do serie s nabíječkou žárovku 6V 0.25A, tak ti tam nikdy víc neproteče, než 0.25A (za předpokladu, že baterka má 6V, a nabíječka 12V)
Valtr, 20.8.2008 08:24:08
A když tam dám 12V/0,25A tak taky neproteče víc jak 0,25A a akorát bude míň svítit hádám.
Ivoš, 20.8.2008 10:16:46
Ta žárovička okamžitě shoří... chce to změřit napětí na prázdno (šacuju to tak na 20V) ale klidně můžeš dát do serie třeba normální žárovku 230V 100W (za studena cca 300ohm), která bude fungovat jako omezující odpor, pak ale bude nabíjení trvat výrazně déle, 60mA při kapacitě 11Ah vychází na 8 dní :) nebo auťáckou žárovičku 12V 20W (7 ohm),
pak tam potečou tak 2A...
Jan16 ® napsat vzkaz uživateli Jan16, 20.8.2008 10:38:17
řikal sem pokud nabíječka dává 12V, baterka má cca 6V, tak žárovkana 6V shořet nemůže.
Jenže ta nabíječka na 12V baterky dává asi víc než 12V, hádámli správně... Řikal si 20V?!
kvitko, 20.8.2008 12:06:10
Nejsu odbornik pres autobaterky a autonabijecky, ale co vim, tak autobaterka nominalni napeti 12 V ma nabita naprazdno 13.5 - 14 Volt a nabijecky take davaji 13.5-14 Volt :-) Aspon ta moje doma, tovarni to dava...:-)
kvitko, 20.8.2008 12:07:46
A propo, ted si vzpominam, pred mnoha lety jsem si stvel model lode, mela v sobe silny elektromotor a motocyklovou baterii 6 V. Jak vzpominam, ta baterka mela naprazdno nabita asi 7 Volt a nabijecka tenkrat davala 7.5 Volt.
Ivoš, 20.8.2008 14:05:24
ta nabíječka vypadá dost polsky, bude to jen trafo s mezerou a jedna dioda, taky by šlo umotat pár závitů na sekundáru :-D
Valtr, 21.8.2008 08:24:20
O víkendu se na to kouknu a proměřim kolik dává. A kouknu i na ty zavity jestli pujdou dolů :-)
Valtr, 25.8.2008 10:16:37
Tak mam nabito 8-) Použil jsem na nakonec žárovku 25V/15W, přes kterou by mělo projít 0,6A, ale procházelo tam pouze 0,4A (jinou jsem narychlo nesehnal, která by propoštěla 1A), takže nabíjení trvalo 21h a měla 7V při odpojení (začínal jsem na 6V). Bublat začala trošku asi na 6,9V. Ted zhruba po jednom dni drží 6,37V. A ta nabíječka opravdu moc dílů neobsahuje. Pojistka na vstupu do trafa a na výstupu na černým (-) kabelu dvě diody (nebo co to je) IN5408 (paralelně) a pak taková placka :-) ECE RB600 37BR a za ní ampérmetr. Červenej (+) přímo. Takže si asi seženu 6V trafo a udělám si svoji nabíječku ?
Ivoš, 25.8.2008 22:38:06
gratuluju :-D , umotej raději to trafo v poměru Unaprázdnostávající/12V na Unaprázdnoumotané/6V... to trafo nebude jen tak obyčené trafo ale s mezerou nebo namotané s výrazně nižším sycením což funguje jako proudové omezení, nebo ideální by bylo vyvést střed sekundáru a dodělat přepínač 6/12V
Valtr, 26.8.2008 13:47:35
Tak ten přepínač by se mi líbil, ale zrovna dvakrát se mi nechce to trafo demolovat. Je na něm řekl bych 5 vstupů a 5 výstupů. Zkoušel jsem ho nějak proměřovat (nevim teda jestli dobře) jestli z něj neleze nekde těch 6V, ale neleze :-) Tady je obrázek a schéma (takové amatérské): http://expedicetrhlinka.wz.cz/nabijecka.jpg
http://expedicetrhlinka.wz.cz/nabijecka_schema.jpg
Btw. na netu jsem viděl nějaký 6V trafa kolem 80,- ty by se na to nabíjení nedali použít? :-)
Valtr, 10.8.2009 23:20:30
Zdravim. Ještě mam takový dotaz. Když mam tu baterku 6V/11Ah a použil bych danou 12V nabíječku, která dává 4A a pohlídal bych si aby napětí na baterce nepřelezlo přes 7,2V (do tolika max nabíjím) je možný danou nabíječku použít přímo bez té žárovky? Bude se jednat pouze o "rychlo" nabíjení?
cas(h)=kap.aku(Ah)/skut.proud(A) tj. 2,75h nebo se ta baterka zničí? A předpokládám, že pro tenhle proud se bude asi baterka trochu víc zahřívat. Jaká je pro ní snesitelná teplota?
bastlíno, 11.8.2009 04:08:24
Trafo nevypadá nijak zvlášť přizpůsobené na zdroj proudu. Spíš je to všechno poslepované z normálních, co nejlevnějších součástek minimalistickým způsobem. Provedení prasácké a mechanické oddělení strany 230V od 12V je značně pofiderní. Možná je to jen perspektivou snímku.

Trafo při tak velkém přebytku napětí bude mít snahu dávat mnohem větší proud než 4A a pak možná buď zapůsobí pojistka (Odhaduji, že ta hnědá placička je vratná polymerová pojistka (?)) a/nebo se bude přehřívat vinutí, což trafu neprospěje. I tak bude horké jako prase, jak už dnešní trafa bývají při jmenovité zátěži. Spíš než o baterku bych se bál o trafo a diody!

Ale jinak v nouzi by se takové rychlonabíjení dalo asi semtam použít, pokud budeš hlídat napětí baterky. Pravděpodobně by se mělo nabíjení "parním" proudem ukončit poněkud dříve, než při 7,2V a baterka bude nabitá jen částečně. Pak bys musel proud omezit na nějakou rozumnější hodnotu.
Určitě se vyskytnou odlišné názory. Nejsem odborník na rychlonabíjení, ale vím, že některé průmyslové nabíječe měly režim rychlonabíjení a že to nebylo proudem 0.1C , ale mnohem větším.

Dal bych tam raději nějakou 12V autožárovku, která bude při 6V slabě žhnout. Bude to lepší než nic a ochráníš tím trafo.
Hlade ® napsat vzkaz uživateli Hlade, 11.8.2009 08:08:10
Valtr: Co je to za mašinu? Předpokládám že nějaká Jawule neb číza. S tím dobíjením ti nejlíp poraděj na (viz url odkaz)
Valtr, 11.8.2009 08:49:33
Je to Jawa 350/354. Ten web znám a i pár jiných, ale tam to řešim spíš komplexně. Tady mě zajímají čistě věci kolem elektriky.

Jinak ptal jsem se právě proto jestli jde použít pouze nabíječka přímo v té nouzi. Vždycky nabíjím přes žárovku 25V/15W (která jen tak lehce svítí a jde přes ní cca 0,25-0,4A). Takto trvá nabíjení většinou 12h-24h podle stupně vybití, ale dostal jsem se do časové tísně, tak mě napadlo jestli to jde použít přímo, ale samozřejmě jsem se bál hlavně o baterku(kterou potřebuju pro ježdění), takže jsem to nevyzkoušel. Vyzkouším to až budu tu baterku vyřažovat z provozu.
Hlade ® napsat vzkaz uživateli Hlade, 11.8.2009 12:27:57
To je jednoduchý. Když ti bude správně fungovat dobíjení v motorce, ty to s prázdnou baterkou natlačíš tak ti do ní bude regler bez ostychu ládovat 6A (v otáčkách, bez světel)
Hlade ® napsat vzkaz uživateli Hlade, 11.8.2009 12:32:42
sakra, ještě jsem to nechtěl poslat...

připoj nabíječku natvrdo a změř proud kterej poteče do baterky, myslim že do nějakejch 4A je to uplně v pohodě, pokud to bude víc tak bych tam šoupnul žárovku, ale nějakou větší (45W asymetru nebo něco) ať se dostaneš na nějakej rozumnej proud. Napětí na baterce by se mělo držet někde kolem 7.2V Až začne stoupat bude nabito.
Hlade ® napsat vzkaz uživateli Hlade, 11.8.2009 12:33:48
Jo a ještě dodám že absolutní a konečný řešení je Vape ale to už jsi asi na mánii čet víckrát.
Valtr, 11.8.2009 14:41:26
Jasně. Klidně tam dám Vape ... když mi ho zaplatíš :-) Loni jsem si nechal udělat renovaci zapalování, proměřili mě rotor, dostal jsem krásný nový relátko "zabalený" v hliníku a zacáloval jsem 1500,- Chvíli to makalo perfektně (asi 2000 km), ale ted už mam zase problém, ale někde jinde, resp. nevim kde a hledám ho. (Nedobíjí mi to při hlavních světlech. První příčina byla studeňák v ampérmetru, tak jsem ho vyndal a než seženu novej nebo ho opravím, tak to mam propojené pouze kabelem. Nicméně zase se objevilo něco nového a nevim co...)

Ještě k tý baterce. Po odpojení nabíječky 7,2V mě pak baterka drží mezi 6,2-6,4V.
Valtr, 17.8.2009 13:54:03
Když jsme u toho nabíjení, tak mam ještě dotaz k nabíjení 12V baterky :-)
Nabíjel jsem podle http://www.autobaterie.com/udrzba.php
Chtěl jsem dobíjet aspoň do těch 15,3V, ale při 14,7V už to celkem prskalo ven a slušně to bublalo. Nebyla moc teplá, ale zalekl jsem se jak bublala a radši jsem ji odpojil.
Baterka měla 12,2V na začátku a po odpojení asi po dvou hodinách měla naprázdno 12,9V což je asi dobrý.
Je to normální že to tak bublá?
Karlos, 17.8.2009 17:06:10
:-D 15.3V
Tak tos trochu přehnal :-D
bastlíno, 17.8.2009 22:32:26
Valtře, a jak si přišel na 15,3V? Všude ve tvém odkazu varují před nabíjením na vyšší napětí než je 14,4V.

K tvému dotazu - ano, je to normální , že to tak bublá! Pokud je tam 14,7V , tak je to naprosto normální, ale zároveň škodlivé! Asi jako je normální, když se pustí 230V do žárovky určené na 120V, tak většinou praskne.

Tyhlety jednoduché nabíječky musíš ke konci nabíjení hlídat a včas vypnout, jinak vyvaříš baterku.
Valtr, 17.8.2009 23:24:33
15,3 až 16,5V píšou v předposlední větě toho odkazu. O 14,4V se píše pouze při dobíjení při jízdě a pro gelové akumulátory.
bastlíno, 18.8.2009 00:56:49
Nojo, máš pravdu. Při 14.4V se baterce nikdy neublíží, ale taky není zcela nabitá.
Tady je pár článků o způsobech nabíjení, které ti dávají za pravdu. Ale je nutno při tom ještě hlídat proud, aby byl v rozumných mezích - ne 0,1C, ale spíš 0,025C až 0,05C). Ještě v tom hraje roli teplota a hustota elektrolytu. Je to docela alchymie.

http://www.adima.cz/adRubrIn.aspx?intRubrKis=453

http://lazo.czechian.net/elektrika/akumulator.htm

http://www.eprona.cz/pdf_listy/nb22_nav.pdf
ASD, 18.8.2009 12:28:06
Olověný akumulátor s kyselinou (nikoliv gelový) se může nabíjet až na 2,7V na článek tedy až na cca 16V, plynování je normální. V praxi se nabíjí na 15V, udržuje se na 13,8V. Vždy je ovšem třeba si prostudovat DS od výrobce.
Valtr, 18.8.2009 15:59:27
Takže pokud chci dobře nabít baterii a nemam žádnou extra drahou nabíječku můžu v "krajním" případě postupovat tak že u 12V baterky vybiju na 10,2V (tj. 1,7V na článek), pak nabíjim do 14,4V (tj. 2,4V na článek) proudem 0,1C a od 14,4V nabíjim proudem 0,05C až do 16,2V (tj. 2,7V na článek)?
A u 6V baterky to bude předpokládám obdobné?
ASD, 18.8.2009 16:34:56
Je rozdíl jestli to chceš nouzově nabít nebo konstruovat nabíječku !
Nouzové nabíjení bych řešil LM350/LM317 nastaveným na 14,4/7,2V, pak už to nastartuje mašinu a mašina si to vyřeší :-)
Valtr, 18.8.2009 19:28:36
Nabíječku mam. Polský highend :-D
http://www.find2trade.com/en/offer.php?id=2965&cid=1117457766 akorát né 6A ale jen 4A
Prostě bych s ní chtěl nabíjet co nejideálněji s minimem dalších investic.
Ivoš, 18.8.2009 22:07:55
když prolistuješ amára z padesátých až sedmdesátých let, tak zjistíš, že máš super nabíječku, baterii připojíš přes žárovku a musíš ji umístit do lavoru se studenou vodou a sem tam kontrolovat teplotu vody v tom lavoru aby nebyla moc velká a pak tu vodu prostě vyměníš zase za studenou, asi jako když se sráží teplota zábalem... jasan?
Valtr, 18.8.2009 23:24:04
Jasný :-)
Když měla těch 14,7V tak se na dotyk nezdála ani moc teplá. Asi budu muset obětovat nějakej teploměr 8-)
hill, 22.8.2009 08:31:00
Při parkování na slunci mívá ta baterka i přes 50°C a vydrží.
Elfag, 22.8.2009 11:27:08
Nabijecka na kterou odkazujes, se prodava za 300 -500Kc po vsech supermarketech, levneji v akcich. Zakladem je rozptylove trafo, ktere se vyznacuje tim, ze je pomerne mekkym zdrojem - dava pomerne staly vystupni proud i pri promennem napeti zateze(napr na zacatku nabijeni ma totalne vybita baterka 12V a do ni dava 6A , na konci nabijeni ma baterka kolem 15V a nabijecka pri tomto napeti dava rekneme 2A, pri odpojeni baterky je na nabijecce naprazdno rekneme 18V a proud je 0. Normalni trafo 100W ktere by naprazdno davalo 18V bys musel zatizit tak 20A aby napeti na nem spadlo na 12V - to by trafo nevydrzelo a ani baterce by se to nelibilo).Konecne napeti ktere na baterce dosahnes je zavisle na kapacite baterky, pokud budes do 60Ah baterky strkat 2A, bude na ni 15V a bude bublat relativne malo(velky objem clanku)a baterka je v pohode protoze proud je mensi nez 1/10 kapacity, pokud ke stejne nabijecce pripojis baterku 10Ah napeti na ni vystoupa na treba 16,5V a pri tomhle napeti bude nabijecka davat treba 1,5A, to neni OK protoze proud je vetsi nez nez 1/10 capacity a bublani je intenzivni protoze objem clanku je mnohem mensi, absolutne je samozrejme plynu pri 1,5A mene nez pri 2A.Prubeh nabijeciho proudu behem nabijeni a konecne nabijeci napeti ziskas srovnanim nabijeci charakterisky baterky a zatezovaci charakteristiky nabijecky.To asi delat nebudes. Takze zbava experimentovani.
Elfag, 22.8.2009 11:28:31
Vyjdeme z jednoducheho predpokladu - baterka do ktere tece proud mensi nez 1/10 capacity se neposkodi ani pri prebijeni, takze nabijecku pripojim k baterce pres vhodnou zarovku(nebo odpor) tak aby nabijeci proud byl na zacatku nabijeni(napeti na baterce do 13V,nebo na 6V baterce do 6,5V) kolem 1/10 kapacity baterky(mensi proud nevadi, jen se baterka nabiji dele), pro kazkou baterku (napeti, kapacita) bude jina zarovka, zarovky vol radeji na 12V, pokud bude proud maly dej zarovku s vetsim vykonem nedo vice zarovek paralelne(nebo mensi odpor), baterky 12V s kapacitou nad 20Ah pripoj primo.Stupen nabiti pak zjistis merenim napeti nabijene baterky, baterku s napetim nad 15V(7,5) muzes povazovat za nabitou, pokud na ni zapomenes na 1-2dni nic vazneho se nedeje, max dolejes destilku, pokud zapomenes baterku na nabijecce 14dni najdes ji suchou a pravdepodobne mrtvou.Nabiti zcela vybite baterky na 100% trva s takovouhle upravou typicky kolem 15-ti hodin, pokud nabijeci proud nedosahne 1/10 kapacity tak umerne dele.
Elfag, 22.8.2009 11:29:21
Druhy postup nabijeni vychazi z faktu, ze pri nabijeni na max napeti 14,4V(7,2V u 6V baterky) nenastava rozklad elektrolytu a nabijeci proud samovolne poklesne na konzervacni hodnotu(desitky az stovky mA u beznych baterek).Resenim je zaradit mezi nabijecku a baterku napetovy stabilizator(treba LM317)podepreny vykonovym tranzistorem tak aby byl dimensovany na maximalni proud nabijecky(je vhodna reserva aspon 100% !) a na ztratovy vykon (pri nabijeni baterky 6V bude ztrata na stabilizatoru k 50W !),staci jeden s prepinanim vystupniho napeti na 14,4 nebo 7,2V pro jakoukoliv kapacitu baterky.V tomto pripade trva nabiti do 100% kapacity tak 3dny, na nejakych 80% nabiti se dostanes do 10ti hodin a takova baterka je pro pouziti na motorovem vozidle zzela pouzitelna.Pokud baterku na nabijecce zapomenes treba na rok tak se nic nedeje. Pri pouziti hermetickych baterek(gelovek) je doporucene napeti pro trvale dobijeni do 14V(typicky 13,6 - 13,8V), cim mensi napeti, tim trva dobijeni dele. Hodnoty ktere uvadim jsou jen ilustrativni, presne by se musely odmerit na nabijecce pripojene k baterii.

Otáčkoměr

, vloženo: 30.6.2009 11:44:30
« » 59322
Nazdárek lidi. Scháním otáčkoměr, po netu jich je mraky ale max do 8tisíc otáček a když jsem se pokusil o úpravu tak jsem selhal .... Potřebuju otáčkoměr do 11 000 otáček pro dvouválec 4T. Prosim vás tedy o pomoc díky. :-)
kvitko, 30.6.2009 17:11:33
a co takhle vymyslet neco svyho? :-D Ma byt ten otackomer analogovy s budikem s rafickou nebo digitalni?
Digitalni je jednoduchy - potrebujes 4.5 mistny citac. To je snadny, podstany je vymyslet
[1]
kde a cim a jak budes snimat ty otacky
[2]
jak ten signal od snimace dostanes na palubni desku kde budes mit ten otackomer.

Az tohle vyresis a budes vedet jaky pulzy ti ze snimace lezou (amplituda a pocet pulzu na otacku) a ze je spolehlive bez ruseni dovedes az na palubni desku, tak staci dodelat citac - otckomer.
Rytir91 ® napsat vzkaz uživateli Rytir91, 1.7.2009 10:32:26
Díky za radu ale bohužel jsme ve škole ještě nedorazily tak daleko abych to dokázal. Potřebuju to na motorku a snímat se to bude u indučky. Nejlepší by byl normalka s budíkem, pač to bude nejvíc asi vidět na sluníčku. Jinak LCD display asi. LED nevim jestli by byl vidět. Jinak kdybych to uměl tak nebudu otravovat :)
jenda23, 1.7.2009 10:39:23
Tak tam narvi indukční snímač, za to dej šmiťáka MKO, integrační článek a MP a je to:-)
kvitko, 1.7.2009 19:27:07
motorka ... to mne nenapadlo, myslel jsem, ze to mas do trabanta :-)
Venca, 2.7.2009 08:46:06
kvitko -> od kdy byl dvouválec trabant 4takt ? :D
PavelTC, 2.7.2009 09:14:52
Myslím, že novější trabanty měly čtyřtaktní motory, ne?
kvitko, 2.7.2009 10:08:45
ja pamatuji stare trabose, ty sedive bakelitove a take trikolove velorexy, ty meli igelit pres kostru a nemeli podlahu. Do velorexu jsem jednou delal otackomer :-)
Venca, 2.7.2009 11:50:44
ano novější měli čtyřtakt, ale hlavně čtyřválec.
rytir91, 6.7.2009 14:09:26
díky za radu ale to je furt na mě moc :-)
Elfag, 6.7.2009 15:07:42
Klasika analog otackomer(budik s rafikou) snima impulsy zapalovani protoze jsou umerne poctu otacek, pomoci monostabilniho klop obvodu z impulsu udela obdelniky konstantni sirky a amplitudy, stejnosmerna slozka je pak umerna poctu impulsu - otacek a meri se ruckovym merakem upravenym na pohyb rucky v rozsahu 270 stupnu. Pokud potrebujes aby otackomer do 8000 ot ukazoval do 16 000 ot(to je nejjednodussi protoze ti sedi stupnice, jen ji prepises na dvojnasobne hodnoty) lze toho dosahnout tim, ze beres napr impulsy jen od jednoho valce(pokud to jde) nebo v elektronice otackomeru zmenis casovaci clen tak aby vystupni pulsy mely polovicni sirku(dvojnasobny kond nebo polovicni odpor). Pro toho kdo to umi je to trivialni problem.Dalsi moznost je merit otacky podle frekvence alternatoru, zaklad je opet analog meridlo s ruckou 270 stupnu a prevodnik frekvence altu -proud meridla.
Elfag, 6.7.2009 19:12:55
No, chyba se vloudila, pro dosazeni polovicni sirky pulsu musi byt RC soucin polovicni, takze polovicni kapacita nebo polovicni odpor
Rytir91 ® napsat vzkaz uživateli Rytir91, 7.8.2009 14:49:18
tak jsem si udělal do 12 000 s LED diodama. mám tam 1,8 diody ale kurňa já je vidím jen v noci :) nevíte o nějakých vysoko svítivých? v GM sem toho moc nenašel.... potřebuju 3 barvy - zelená, červená a modrá. (nebo se na to ..... a dám tam jen zelenou a črvenou :) ) jo je tam 40 diod proto jsou tak malinkaté :)
kvitko, 8.8.2009 11:10:12
se nedivim, ze je tolik mrtvejch motorkaru, kdyz maji takovyhle otackomery co nesvitej a misto aby koukali kam jedou, tak cumej na ty svitivi diody .... a ty konce potom ...:-D
Geograf, 9.8.2009 18:22:40
polovinu diod vyhaz a dej tam 3mm :-)
met todle na masine toz fakt jenom cumim na budik kde sviti posledni LEDka :-D
Rytir91 ® napsat vzkaz uživateli Rytir91, 11.8.2009 12:32:01
to mám zatim jenom na nepajivim :-) sem to vytahnul na slunko a nebylo skoro nic vidět :-) ale asi bude rozumne ubrat :)
kvitko, 11.8.2009 13:47:16
udelej to na ctvercovy LCD ktery je podsviceny a dobre kontrastni. Ale to budes muset k tomu udelat MPU rizeni ...
Rytir91 ® napsat vzkaz uživateli Rytir91, 17.8.2009 13:42:38
našel jsem schéma na LCD ve starém amaru... bohužel to schéma je věkem dost zmrzačené a nemám katalog tesly abych kouknul co je tam za integráče no a taky to mám doma a ne v praci tak sem pak pisnu co bych potřeboval vědět :)
Geograf, 17.8.2009 17:50:13
a co tak sem pisknout cislo a rocnik toho amara kdes to vystrachal?? (:
Rytir91 ® napsat vzkaz uživateli Rytir91, 19.8.2009 15:34:28
jedná se o ročník 1991 amaro elektrusa je to strana 45 a 46jinak potřebuju náhražky IO D348D a C520D a je to :)
hill, 22.8.2009 08:24:18
Za C520D ( http://www.datasheetarchive.com/pdf-datasheets/Datasheets-10/DSA-187323.pdf ), což je ekvivalent AD2020 ( http://www.datasheetarchive.com/pdf-datasheets/Databooks-1/Book207-479.pdf )můžeš použít jakýkoli jiný voltmetr, třeba hotový modul, třeba http://www.tipa.eu/cz/produkt/07710042-panelove-meridlo-pm435-199,9mv-lcd/ - jen je moc citlivý (199,9mV), tak před jeho vstup musíš dát dělič 1:10.
Pak ani nebudeš potřebovat dekodér displeje (D348D lze přímo nahradit 74LS247, ale ten už taky častěji u někoho po šuplíkách, než na prodejně).
Nejnovější Předchozí 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 Další Nejstarší
TOPlist
  V databázi je 78941 příspěvků (11686 otázek, 67255 odpovědí)




...

předchozí příspěvek / další stránka: « »
(c) Martin Olejár, 1999 ÷ 2024 :: www.elweb.cz :: kontakt